rabarbermuffins

För ett litet tag sedan testade jag att göra rabarbermuffins och jag tänkte minsann att ni skulle få receptet för goda blev dem.


Ni behöver:
♥ 125 g smör
♥ 2 dl socker
♥ 2 ägg
♥ 1,5 dl mjölk
♥ 4,5 dl vetemjöl
♥ 2 tsk bakpulver
♥ 1-2 rabarberstänger


Börja med att sätta ugnen på 175 grader.


Blanda smör och socker.


Knäck i 2 ägg.


Tillsätt mjölk.



Och vetemjöl och bakpulver, rör om tills det blir en luftig smet.


Placera ut muffinsformar på en plåt.


Skär rabarberstängerna i centimetertjocka skivor.


Tryck ner ungefär 3-4 (beroende på hur mycket rabarber du vill att det ska smaka) i varje muffins.


In med plåten i ugnen, ställ klockan på 10 min och sen - voila!


Mina blev inte så estetiskt fina, så därför lånar jag denna bilden från söta saker där receptet också är hämtat ifrån. Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0