mitt 2010 (januari, februari, mars, april)

Nu är det dags att summera detta året genom kameran! För att det inte ska bli så mycket så tänkte jag som så att jag delar upp det i tre delar. Här kommer de fyra första månaderna.



I januari skålade jag in 2010 med de finaste vännerna man kan ha. Det var verkligen en helt fantastisk kväll.


Tog farväl av farmor.




Och så blev det dags för mig och maria att flytta till Stockholm.



Jag började plugga litteraturvetenskap, och efter en höst av arbetslöshet kändes det underbart att få komma igång med något.




Det var massa mojitos, dans på ace och strand och så hälsade qu på oss.


I februari fotade jag maria till en h&m-tävling.



Vi åkte till skåne och överraskade linnea genom att komma på hennes inflyttningsfest.



Annars var jag ganska hjärtekrossad, hemskt trött på vintern men ändå glad över att bo i Stockholm. Jag skrev min första hemtenta och började lära känna några klasskamrater och en av dem, Denise, gjorde ett sött mumintroll till mig.


Vi såg hamlet på stadsteatern och steso songs på södra bar.


Mamma och moster kom på besök och vi lagade massa god mat, gick på stan och på bio och så.


Slutet av månaden började allt kännas lite bättre.


Kanske för att vi upplevde världens bästa konsert med markus krunegård i malmö med favoriterna.



Mars började med en fotosession i snön.


Vi var på knast.


En solig dag på stan.


Pannkaksfrukost och jag fick äntligen se alice i underlandet.



Vi fick finbesök från skåne och vi sjöng kareoke och dansade som sjutton på ace.


Jag och maria var på modemaktsutställningen på nordiska museet och så var vi publik när ett avsnitt av petra medes show spelades in.


Marias mamma och bror kom på besök och vi gick en sväng på skansen.



Det var earth hour-konsert i kundsparken, vintagemässa på strand och sitta i publik på parlamentet inspelning.



I april firade jag påsk i skåne.


Så kom äntligen våren.


Anna k hade inflyttningsfest på lantmannagatan.


En kväll var vi på marie leveau.



Var på fest med tema bokstaven b. Jag var blå och maria var båtkvinna med tatuering som jag hade ritat!


Jag bakade macaroons.


Hade rosettvecka, här är måndagen.



Några favoriter från skåne kom på besök och vi drack sommardrinkar och såg markus krunegård på strand.


Och så avslutades månaden med valborg i malmö.

Kommentarer
Postat av: monica eriksson

Härliga bilder, minns vår Stockholmstur med ett leénde på läpparna:)

2011-01-01 @ 18:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0