mitt 2009


klappar i träden.




överraskningsdag



födelsedagsfirande i eslöv




nittonårsfest



sjöbofest

I Januari fanns det klappar i träden på gustav adolfs torg i malmö, jag såg första twilight filmen och föll pladask vilket medförde att jag plöjde igenom alla böckerna under sommaren. En torsdag överraskade jag maria och vi åkte skridskor. Min sista termin på gymnasiet började och det mesta kändes bra. Amanda och jag såg teaterföreställningen Fröken julie i malmö, och en fredag firade vi annas födelsedag i eslöv. Avslutade månaden med en nittonårsfest och en fest i sjöbo.



kb



ludde


sjal i håret


massa skratt



ystad



en midsommarnattsdröm

Vi inledde Februari med att dansa oss svettiga på kb. En dag fotade jag vår hund ludde i snön och det verkade som att han tyckte det var roligt. Det var massa skratt, och en kväll var vi ute i ystad. Var och såg en midsommarnattsdröm på ystad teater där maria medverkade och vi alla längtade oss galna till våren.


frågetävling med röda korset


sommartema


studentlyckorus

Mars började ganska mörkt och jag kände mig mest trött på allting. Det var tävling med drillningen, vi var i malmö med klassen och besökte moskén och så var jag i sjöbo och secondhandfyndade. Första stieg larsson filmen hade premiär på bio, och en kväll hängde jag och maria med röda korset och hjälpte dem med en frågetävling. Erika hade sommartema-fest och det gjorde nog så att vi alla blev lite mer hoppfulla. Jag ville bli blodgivare, men mina kärl var inte tillräckligt starka så det fick jag sluta fundera på. Studentmössan anlände och plötsligt kändes det inte så långt till juni längre.



fotografering i turning torso


mittbena




picknick i västra hamnen och teater



grillfest


påsk


skurupfest



vernissage



födelsedagsfest



modevisning



vårfest


dop


valborg

I April åkte jag och några vänner till turning torso för att bli fotograferade. Jag hade mittbena, det var påsklov och var väldigt glad. Jag och maria hade picknick i västra hamnen och gick på teater och såg marilynpassionen. Det var grillfest, påskfirande och skurupfest. Det var dags att lämna in projektarbetet, jag hade vernissage och var hemskt stolt över mig själv. Vi firade louises födelsedag med fest, jag medverkade en modevisning som maria annordnade och efteråt hade hon vårfest med tema färgglatt. Lilla jamie döptes, och jag avslutade månaden med att fira valborg i ystad.



klassfest


modevisning för rk




20-års fest



majsol




göteborg



födelsedagskalas

Rivstartade Maj med klassfest och modevisning för röda korset. Qu hade 20-års fest och det var massa kärlek. Majsolen tittade fram och vi åkte till göteborg några dagar. Jag hade ett litet födelsedagskalas där vi bland annat spelade galenpanna och fyllde i en mina vänner-bok. Annars kändes det mest skönt att skolan snart var slut.




bulgarien







studentveckan



midsommar

I Juni färgade jag håret ljust och åkte till bulgarien med louise en vecka. Det var hemskt skönt att komma ifrån allting och vi hade det hur fint som helst. När vi kom hem började studentveckan med ölbrännboll, klassfest, överraskning för lärarna och slutligen den stora dagen! Det var massa olof viktor-fikande med louise, jag fyllde nitton år och firade en idyllisk midsommar med världens härligaste gäng i en sommarstuga i blekinge.





hultsfred


öland



20-årsfest

I Juli hade jag festivalpremiär och åkte till hultsfred. Det var lycka rakt igenom tror att jag frös konstant i en vecka. Tillsammans med mina föräldrar åkte jag till öland en helg där vi bland annat gick på djurpark och hade det fint. Jag var på 20-årsfest och spenderade mycket tid tillsammans med louise. Även om Juli var en fantastisk månad så krossades även många drömmar och jag förändrades efter denna månaden.



anna k's födelsedag


linnea



50-tals museum




malmöfestivalen


födelsedagsfotografering

Augusti var månaden då jag blev arbetslös för första gången. Jag hade varken skola eller jobb men just då kändes det inte så väsentligt. Firade anna k's födelsedag, lyssnade på linnea och gick på 50-tals museum. Världens bästa festival kickade igång i malmö och jag älskade det. I slutet av månaden lämnade jag ystads allehanda för att börja blogga här istället. Firade maria's födelsedag med en fotografering vid havet.


kräftskiva



födelsedagsfest i malmö


novelltävling


sommarstugan




stockholm

I September hade jag och anna tvåmannakräftskiva. Maria hade födelsedagsfest i malmö och fjärilarna i magen växte sig större. Hade loppis med louise och blev konfirmandsledare. Kom trea i en novelltävling och fick läsa upp min novell inför publik. Jag och louise flyttade ut i hennes sommarstuga några dagar, och åkte sedan till stockholm för att titta på cirque du soleil. Såg andra stieg larsson filmen på bio, lars winnerbäcks album släpptes och jag fick betalt för att fota på en fest. Firade sista septemberdagen med att titta på erik hassle tillsammans med anna.


singstar


fest hos louise


badtunna



stockholm



höst



halloweenmaskerad

Oktober började med att jag och maria startade en bloppis. Vi dack vin och spelade massa singstar på hermodsdal och festade en kväll hos louise i ystad. Såg coco - livet för chanel på bio och kents första singel släpptes. Badade badtunna och hamnade på gayklubb en kväll i malmö. Jag fick jobb som telefonförsäljare, men kom fram till att det inte var något för mig och sade upp mig kort därefter. Följde med maria till stockholm och sällskapade henne på blog awards efterfest. Var på tjejmiddag hos min kusin och tog fina höstbilder med maria. Och så klädde jag ut mig till en 40-tals dam när linnea hade halloweenmaskerad!



utflyttningsfest


finaste lasse


stockholm

I November var jag höstdeppig, hemskt rastlös och levde för helgerna. Hade avskedsmiddag för martina som skulle ut och resa i några månader, vaccinerade mig för svininfluensan, såg finaste 500 days of summer på film och erika och qu hade utflyttningsfest i malmö. Linnea spelade på vinylbaren och jag och maria såg lars winnerbäck. Såg new moon på bio och dog dog dog. Tittade på true blood för första gången och blev lite besatt. Åkte till stockholm igen och levde på vin, dans och varma händer. Föll handlöst för emil jensen.


överraskningskalas för mormor


julklappar



the sounds



laleh




jul




juldagen


ett dygn i stockholm




nyårsafton

December började med en liten ullaredtripp och jag kom in på kursen litteraturvetenskap i stockholm.
Överraskade mormor med ett kalas med alla hennes syskon och barn. Köpte och slog in julklappar, såg the sounds på kb med louise och laleh tillsammans med anna och elin. Min farmor dog och allt kändes upp och ner. Till slut blev det iallfall jul och det kändes hemskt fint. Gick ut på juldagen, bestämde mig för att flytta till stockholm och lyckades hitta en fantastisk lägenhet, åkte upp och skrev kontrakt och fick nycklar. Slutligen hade jag det finaste nyåret någonsin tillsammans med några av mina favoriter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0