"varför tänka på något så omöjligt?" "varför inte? far sa att han ibland trodde på sex omöjliga saker före frukost."













Ni förstår ju att jag tycker om Tim Burtons version av Alice i Underlandet. Kaniner med västar, katter som ler, gunghästar som flyger, djur som pratar, en galen hattmakare, dryck som får en att bli liten och kakor som får en att bli stor. Det finns ingenting som är omöjligt. Detta är första gången jag ser filmen sen jag såg den på biografen, och nu tycker jag bara om den ännu mer. Alla detaljer och den underbyggda meningen bakom allting. Ett fantastiskt mästerverk.

Och dessutom ett utmärkt sätt att fly verkligheten för en liten stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0