och den där tomheten efteråt

Hur knäppt det än låter så blev jag färdig med min tenta för en halvtimme sedan. Jag hade räknat med att sitta uppe hela natten för att bli klar, men se där. Ibland går det av bara farten. Tur att det gjorde det just idag för jag hade aldrig orkat sitta hela natten.

Och den där tomheten efteråt, när man har slutfört något stort. Inte bara en färdigskriven tenta, utan också en färdigläst kurs. Nu har jag alltså läst litteraturvetenskap i en termin på universitetet. Jag har inte läst allt jag egentligen ska ha läst, men jag läst läst så mycket mer än jag hade gjort om jag inte hade gått denna kursen och det gör mig så oerhört glad. Det finns verkligen så fruktansvärt mycket att upptäcka om man ser förbi alla topplistor och ta tre pocket betala för två. Och det allra bästa med hela denna upplevelsen är att jag har fått lärt känna ett gäng underbara människor som jag längtar efter att få lära känna ännu mer i sommar och i framtiden. Framförallt har jag blivit så mycket modigare när jag upptäckte att det var inte så himla farligt att börja på universitetet i en klass där jag inte kände någon innan. Att upptäcka att man faktiskt kan göra vad som helst för det är inte i närheten så läskigt som man tror från början. Det är häftigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0