lördag på skansen

Nu tänkte jag berätta för er lite om vår dag på skansen! Såhär såg det ut genom min lins:


När vi kom fram tittade vi på kartan.


Vi bestämde oss för att gå och titta på dom nordiska djuren.


Gångarna var inte direkt det bästa jag har varit med om och det var ganska uppenbart att jag hade valt helt fel skor. Trasiga secondhandskor som blev dyngblöta rakt igenom efter att jag hade trampat i en vattenpöl, som fanns överallt.


Första djuret upptäckt! En söt ekorre som inte tillhörde djurparken vad jag vet.




När vi passerade denna fina utsikten blev både jag och maria lyriska och började fota massor.



Lite getter och en fin ko.


Det var inte det lättaste att fota sälarna. Snabba som attan och mörkt vatten. Men söta var dom iallafall!


Älgarna sov och var tråkiga.






Mer fin utsikt och nästan hela familjen berg.


Idag har det ju varit vårdagjämning och det har verkligen varit vår i luften. Jag hade min tunna jacka på mig för första gången i år och frös nästan inte alls! Kors i taket.



Ett lodjur och två vargar.

'

Vi avslutade rundan med att äta bakad potatis och så fick mats gå på sin efterlängtade tur på akvariet.


Sen tog vi tunnelbanan hem och åkte förbi gamla stan som vanligt.




Till kvällsmat har vi ätit varma mackor i ugnen. Typ något av det godaste som finns.



Och så fick jag en för tidig påskpresent innehållandes lysmelk och en ferraribil av maria. Snällt va. Annars har vi tittat lite på tv, ätit resterande cheesecake från igår och nu ska vi avsluta dagen med att spela wii.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0