låtsas födelsedagsfirande


Imorse blev jag väckt av att maria kom in på mitt rum sjungandes "jag må hon leva"! Vi firade nämligen min födelsedag på låtsas, eftersom jag inte är i stockholm när jag fyller år den 18 juni.


På brickan stod två hallonbrownies med två ljus som jag fick blåsa ut samtidigt som jag önskade mig något.



Sen gick vi ut i vardagsrummet/marias rum och tittade på sex and the city filmen samtidigt som vi åt frukost. På bordet stod fina blommor och några ballonger.


När filmen var slut gjorde vi oss fina, tog ett glas vin och hoppade sedan på tunnelbanan mot hötorget.


Vi gick till rigoletto där jag blev bjuden på bio. Givetvis skulle vi se uppföljaren av filmen vi hade sett imorse!



Vi var glada och förväntansfulla, vi hade ju väntat på det här i en evighet.




Två och en halvt timme senare var filmen slut och precis som jag förutspådde älskade jag den. Det går liksom inte att bli besviken när man har älskat hela serien och första filmen, även om det blir svårt att toppa. Sen gick vi till sergels torg, köpte varsin latte och fralle, satte oss i solen och pratade och sen åkte vi till alvik för att hämta upp marias föräldrar som är på besök några dagar. Detta är den bästa låtsas-födelsedagen jag haft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0