café string och norrköping.



Efter att ha åkt buss hela natten kom jag fram till stockholm vid sextiden i söndags!


Jag hoppade på tuben till liljeholmen och gick till vår gamla lägenhet och lämnade mina saker, sov en stund, hoppade i nya kläder och åkte in till stan och mötte upp Stina från litteraturvetenskapen på Café String!




Där åt vi godaste söndagsbuffén med massa olika sorters bröd och pålägg, men kanske allra bäst var pannkakorna med glass och bär.


Mätta (!) och belåtna gick vi vidare till Beyond Retro på Åsögatan.


Därinne mötte vi upp Denise (också från litteraturvetenskapen) och efter strosande på stan tog vi en fika på götgatan.


Några timmar senare hoppade jag på tåget till Norrköping.



Där hade nämligen vega kören, där maria och linnea är med, en konsert! De sjunger bara massa bra låtar som cyndi lauper's true colors, ingrid michaelsons keep breathing, the arks calleth you commeth I och så vidare. Så bra att man dör lite grann.


Tjugo i nio hoppade vi på bussen tillbaks till Stockholm igen och somnade gott efter kanske världens längsta dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0