det handlar om dig

Igårkväll körde jag till tomelilla och imorse åkte jag och mamma ut på en tur.



Första stoppet var på en gård i ingenstans där vi köpte ägg. Man måste ju älska att en lantbrukade litar så pass mycket på sina kunder att han ställer fram en burk att lägga pengarna i utan att ens vara där själv.




Sen åkte vi till Olof Viktors som är världens bästa café, men eftersom det var någon tvinspelning med leila (som bakar) så fick vi vänta utanför en stund innan de öppnade på andra sidan.



När klockan slog elva fick vi komma in och fika kaffe och surdegsbulle. Himmelskt.




Nästa stopp blev Österlenkryddor där det fanns en fin katt som man bara ville ta upp i famnen och klappa. Jag är verkligen ingen kattmänniska och brukar i ärlighetens namn inte vara så förtjust i dem förutom när det gäller kattungar. Men är det någon katt jag skulle kunna tänka mig så är det en i denna färgen och precis lika lekfull. Ännu mer tyckte jag om den när butiksägaren slog på vattenkranen inomhus och katten ställde sig bredvid och drack direkt ur kranen. Alltså, åh.



När vi körde mot tomelilla igen stannade vi vid väggrenen där det fanns massa vackra solrosor, och sen var den lilla rundan över! Ikväll håller jag i sommarträningen i drill och sen tänkte jag stanna här några dagar.

Kommentarer
Postat av: susanne berg

Tack för en härlig tripp tillsammans! Vi har så många fina smultronställen här hemma på Österlen så man behöver egentligen inte åka så långt! Kram mamma

2011-08-17 @ 17:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0