jag älskar att hjälpa.

Mina morföräldrar har köpt en ny tv, det är deras första platt-tv och jag ser så tydligt att de är stolta och glada över den. Och så har de köpt en ny dvd till deras nya tv men så visste de inte hur man skulle slå på den och sätta igång dvdskivan. Så jag visade mormor grundligt och skrev en lapp och ritade vilka symboler hon skulle trycka på dvdn och fjärrkontrollen. Och hon mindes och klarade det direkt, min fina lilla mormor.

Förra veckan hjälpte jag pappa att skriva i ett dokument där man var tvungen att klippa och klistra lite. Ett dokument som var avsett att skriva ut och skriva för hand, men pappa ville skriva i datorn direkt och jag hjälpte honom och jag älskar verkligen att hjälpa. Något som är enkelt för mig men som en annan person kanske inte alls förstår sig på, när jag visar den personen hur pass enkelt det egentligen är och man ser i dens ögon hur den lyser upp när den förstår.

Kanske är det därför jag älskar att vara tränare och har en hemlig dröm om att utbilda mig till gymnasielärare i svenska och religion. För att jag älskar att hjälpa och göra något svårt och obegripligt till något hanterbart och lätt.

Kommentarer
Postat av: amodig

sv: tack så mycket för gratualationen sandra:)

2011-08-19 @ 21:50:05
URL: http://amodig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0