15. Berätta om en av dina favoritböcker

Jag måste säga Harry Potter. Jag har vuxit upp parallellt med dessa hjältarna och har ungefär tusen gånger önskat att jag hade gått på Hogwarts och inte på en tråkig skola i Sverige. Det vore defintivt mer spännande att lära sig om trolldrycker, trollformler och smyga i hemliga gångar som bara marodörkartan visar.



Det är en fantastisk värld som J.K. Rowling har målat upp och jag kan inte ord beskriva hur imponerad jag är över hennes författarkonst. Att hålla ihop alla detaljer i så många böcker tror jag inte att många klarar av. Och det bästa är att denna världen kommer att leva vidare i så många år till och jag längtar tills den dagen jag börjar läsa de vises sten för mina barn och får se den där äventyrsgnistan tändas i deras ögon som fanns i mina när jag var liten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0