2. Berätta om staden som du bor i

För lite mer än ett år sedan flyttade jag in i en andrahands lägenhet på 34 kvadrat i östra torn i lund. På kontraktet stod det att jag skulle bo här i ungefär ett år, och sedan skulle killen jag hyrde lägenheten av komma tillbaka från göteborg. Men så visade det sig att han inte ville komma tillbaka så efter många om och men gick mitt kontrakt över till ett förstahands och jag var överlycklig. För första gången bodde jag själv och trivdes så bra med det.



Lund är verkligen en av dom vackraste städerna
jag vet med alla ståtliga byggnader och något som mest är spännande är att jag fortfarande har så mycket att upptäcka i denna staden. Innan jag började läsa på universitetet hade jag inte spenderat så mycket tid i lund, så jag var ganska vilse där i början. Men nu har jag ganska bra koll på universitetsområdet och det mest centrala runt stortorget och mårtenstorget.



Just nu har jag mycket av mitt liv i malmö med skola och vänner, men förhoppningsvis ska jag läsa ett program här inom den närmsta framtiden och tänker att jag då kommer spendera mer tid inne i stan. Vi har bara nosat på varandra än så länge, lund och jag, och jag är inte alls säker på att jag kommer bo här i hela mitt liv. Men jag kommer alltid att återvända med en varm känsla i magen. Vi har inget otalt med varandra och det är nog faktiskt få städer jag känner så med.



Bäst med lund än så länge är våren när allt blommar ut, café ariman som ligger precis vid domkyrkan, erikshjälpen, södra esplanadens loppis (fastän jag bara varit där en gång men planerar att gå dit flera gånger nästa år), att det finns så många studenter från olika länder och kulturer och att det känns som en riktig kulturstad. Sånt gillar jag. Om det finns några lundabor som har mer koll på staden än mig får ni hemskt gärna tipsa mig om saker jag borde se och göra!

Kommentarer
Postat av: sarah

Linnea: http://linneahansson.blogg.se/2010/august/nagra-lundatips.html har en jättebra lundaguide med allt det bästa!

2011-12-03 @ 16:15:03
URL: http://playnomind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0