4. Berätta om en person som du beundrar



Min fina mormor.

Jag ser min mormor som en väldigt stark kvinna. Kanske starkare än hon själv vet om. Och kanske är hon den varmaste personen jag vet, omsorgen är liksom oändlig. Mormor är som ett ständigt orosmoln över sina nära och kära och det bottnar givetvis i en otroligt djup kärlek.


En del av mitt projektarbete i gymnasiet.

Min mormor är väldigt vass, klipsk och rapp i käften. Det sistnämna på ett bra sätt. Ibland kan hon kanske vara lite för ärlig för andras bästa, men samtidigt vet man också att hon alltid är ärlig. Det är en egenskap som jag tycker att man alltid ska uppskatta i längden. Vad jag också tycker om med mormor är att hon har så mycket kunskap inom överraskande områden, exempelvis är hon riktigt fotbollsintresserad och är lika entusiastisk över en match som min morfar (som är väldigt idrottsintresserad) om inte mer.


Syskonporträtt med mormor i mitten.

Ibland får jag höra berättelser om när mormor var yngre och ute på äventyr, och att hon tyckte särskilt mycket om att gå ut och dansa och ha kul. När jag får höra om dessa nätterna kan jag önska att jag kände henne på den tiden för jag tror att vi hade haft fantastiskt roligt tillsammans. Det har vi nu också såklart, men på ett annat vis.


Mormor och morfar.

Jag förknippar alltid mormor med änglar eftersom hon har ungefär tusen stycken hemma i form av porslin och så vidare. Hon är min ängel.

Kommentarer
Postat av: susanne berg

Så fantastiskt skrivet om din mormor! Visst är hon vår ängel! Hon är också en helt otroligt fin mamma! Den bästa! KRAM mamma

2011-12-05 @ 16:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0