filmlistan.

Jag tittar på film och tvserier väldigt mycket och är ganska förälskad i den fiktiva världen. Därför tänkte jag att denna listan kunde vara ett bra sätt att sammanfatta film- och tvåret!

Bästa film: cup of love/feast of love, closer, alice i underlandet (tim burtons version), a lot like love och nästan alla harry potter filmer.
Bästa tv-serie:
one tree hill.



Regissör:
wes anderson och tim burton.
Favoritskådespelare:
tjejer: natalie portman, kirsten dunst, zooey deschanel, reese witherspoon och anne hathaway. killar: jake gyllenhaal, johnny depp, heath ledger och ryan gosling.
TV-serier jag följer: just nu plöjer jag igenom första säsongerna av glee, i höst har jag inte missat ett avsnitt av så mycket bättre och annars väntar jag på att vampire diaries och one tree hill ska dra igång igen.
Komediserie: new girl, om den räknas som komediserie.
Mest romantiska filmscen: tycker om den här.



Skräckfilm: förstår inte meningen med skräckfilm och undviker det alltid. varför skulle jag vilja skrämma upp mig själv?
Min favoritfilm när jag var liten: lejonkungen tror jag.
Hetaste skådis: jag är väldigt svag för bröderna i vampire diaries, speciellt stefan.
Hetaste svenska skådis: måste ju vara alexander skarsgård, särskilt i true blood.
Bästa svenska film: livet är en schlager, så som i himmelen och fucking åmål.



Bästa filmdjur: apan aboo i alladdin och draken mosho i mulan.
Bästa tecknade film: up.
Bästa Disney-film: skönheten & odjuret och anastasia.
Bästa filmscen: sämsta klippet, men alltså ÅH:



Bästa scen i en TV-serie: denna scenen i första avsnittet fick mig att älska glee:



Bästa TV-serien i år: mycket tjat om glee just nu men det måste vara den. 
Film crush: min senaste är nog caspian i narniafilmerna. herregud alltså.
TV serie crush: will i glee, eric northman i true blood och stefan salvatore i vampire diaries.
Om jag skrev en film: skulle den både vara knäpp, fin och magisk och innehålla allt jag tycker om.
Favoritgenre: drama och kärlek.
Film du ser framemot: snövitfilmerna och the hobbit: an unexpected journey.



Bästa kärlekspar: ron och hermione i harry potter, will och emma i glee, oscar och chloe i cup of love, peyton och lucas i one tree hill och carl och ellie i up.




Bästa film i år: jag saknar dig, water for elephants, breaking dawn part 1 och harry potter and the deathly hallows part 2.
Vem skulle spela dig: oj, jag har ingen aning. har ni något förslag?
Första filmcrush: jag var typ helt besatt av ben affleck efter att ha sett honom i pearl harbor. ville så gärna att han skulle vara min och blev på riktigt arg när jag läste i skvallertidningarna att han hade flickvän. haha.
Film-soundtrack: twilightfilmerna har väldigt fin musik.
Tv-serie-soundtrack: glee såklart.

listan snodde jag från sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0