nyårslistan

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag besökte kolmården, åt polkagrisar i gränna, läste min första termin på malmö högskola, åkte i en ambulansbil (dock i framsätet, men ändå obehagligt) och fick ett förstahandskontrakt på en lägenhet.

Har du några nyårslöften?
Nej, men jag har några nyårsmål. År 2012 vill jag komma in på ett program, skaffa ett bra sommarjobb, börja röra på mig regelbundet, laga mat som jag aldrig har lagat innan, lära mig jonglera, våga gå på bio ensam och sluta bekymra mig för att andra ska bli besvikna och få dåligt samvete över det.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nix.

Vilka länder besökte du?

Bara danmark när jag var i köpenhamn.

Vilka datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
30 april (världens bäst valborg), 6 juni (första dagen på siestafestivalen och första konserten för min del på the arks sista turné, det var sommarlov och allt kändes bara fantastiskt) och 1 augusti (när jag fick reda på att mitt kontrakt på lägenheten skulle övergå till förstahands).

Vad var din största framgång 2011?
Att jag har börjat bli min egen bästa vän och att jag fick förstahandskontrakt på min lägenhet.


Vad spenderade du mest pengar på?
Mat och skor skulle jag tippa på.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mycket gjorde mig glad.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Serenades - birds, kaskade ft. rebecca & fiona - turn it down, rihanna - we found love, mash up international ft. kakan - jag kommer, anna ternheim - the longer the waiting, timbuktu - resten av ditt liv, veronica maggio - finns det en så finns det flera och foster the people - pumped up kicks.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket gladare och mycket mer i balans. Tror faktiskt att detta har varit mitt bästa år hittills.

Vad önskar du att du gjort mer?
Struntat i att känna efter och tänka så mycket hela tiden.

Blev du kär i år?
Nej.

Favoritprogram på TV?
Det enda programmet jag har följt via tv är så mycket bättre, som jag älskar.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag började dagen på en drilltävling i staffanstorp, åkte till tomelilla och fikade med mina föräldrar och fick paketer, och på kvällen åkte jag tillsammans med dem och min moster till en restaurang vid havet i ystad och åt en fantastiskt god middag. Det såg ut såhär.

Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Kanske om jag hade kommit in på den utbildningen som jag sökte inför hösten, men jag litar på ödet.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Fruktansvärt tråkig. Ska ta tag i det under nästa år tänkte jag.

Vem saknade du?
Ingen, egentligen.

Den bästa nya personen du träffade?
Jag träffade väldigt många fina personer när jag började läsa fotokursen, men den bästa var nog veronika. Och vi ska fortsätta vara klassisar under våren, hurra för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0