gayvecka.

Det är gayvecka på matlagningsprogrammet halv åtta hos mig. Betyder det att det aldrig är med någon som är gay i vanliga fall? Tycker att det blir lite löjligt. Förstår tv4s tanke att de vill ge dessa människorna något, att de ska få exklusiv tvtid eller något. Men varför måste man alltid göra en grej utav folks sexuella läggning, när det egentligen inte spelar någon som helst roll. För man lagar väl inte bättre, eller sämre, mat för att man är gay/hetero?

Nu har jag inte ens sett programmet som ska sändas ikväll, men jag kan tänka mig att de kommer vinkla det åt det typiskt stereotypa att antingen är de fjolliga eller så ska de bevisa att "de är precis som alla andra". Hade de varit som alla andra hade de inte behövt en hel regnbågsvecka.


Kommentarer
Postat av: susanne berg

Tycker precis som du Sandra! Oavsett vilken sexuell läggning du har så kvittar det med vilken mat du lagar! Löjligt helt enkelt. Men jag skall titta iallafall! kram mamma

2011-02-14 @ 17:32:45
Postat av: josefine

tänkte exakt samma sak när dem skyltade om "gayveckan i halv åtta hos mig" på tv:n!

2011-02-14 @ 18:24:20
URL: http://skintouching.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0