välkommen hem till mig.

Nu har det blivit dags för er att se hur det ser ut hemma hos mig på fiolvägen!


Vi börjar i hallen. Där står vinter- och höstskorna framme och jackan jag använder mest just nu. Fler skor och jackor hänger i skåpet till vänster. Och som ni ser så finns alla halsdukar här och många väskor.



Mitt emot hallen står köksbordet och två hyllor med fruktskål, radio, tavlor, böcker, skivor, påfågelfjäder och en hel del annat.


Tavlorna har louise målat.




För att komma till sovrummet/vardagsrummet så går man igenom köket.



På kylskåpet kan man läsa emil jensens bästa inredningstips.


Mitt emot köket sitter köksklockan och så en dörr som leder in till toaletten.





Det bästa därinne är tvättmaskinen och duschdraperiet med fjärilar på. Favoritparfymen och det röda lanvinläppstiftet får stå framme.



På andra sidan lägenheten ligger alltså vardagsrummet och sovrummet i ett (eller så skulle man kunna säga att sängen står i vardagsrummet). Ovanför sängen hänger mina inspirationstavlor och planchen från moderna museet fick jag av maria i julklapp för två år sen.


Bredvid sängen står nattduksbordet och byrån som jag har köpt på erikshjälpen i tomelilla, jordgloben och fåtöljen köpte jag på auktion.



På klädstången hänger alla klänningar och kavajer, och här står också alla mina finaste skor.


I fönstret står några blommor och annars är det mest smycken och en fin lampa.



Mitt emot byrån och tvn står soffan och soffbordet. Filten köpte jag på ikea igår och jag älskar mönstret!


Bredvid hänger en lång hylla med böcker, eiffeltorn, big ben och lite andra fina saker.


Ovanför soffan hänger en tavla som jag fick av min bror i julklapp. Tänker mig att den får vara en påminnelse så att jag kommer iväg till den där staden snart.

Slut på rundvandringen!

Kommentarer
Postat av: susanne berg

tack för den fina titten! Du har verkligen en fin lägenhet. Så härliga saker att vila ögonen på! kram mamma

2011-02-07 @ 17:35:17
Postat av: elin

wow vad fint! Hur tusan har du fått tag i den? Vart i lund ligger den? :) puuss!

2011-02-07 @ 21:23:29
URL: http://elinwahlgren91.blogg.se/
Postat av: johanna

fin lägenhet och lyxigt med tvättmaskin :)

2011-02-07 @ 21:27:41
Postat av: sandra

elin: tack sötis! genom blocket, andrahand. ligger i östra torn, typ vid ericsson rondellen :) puss!!

2011-02-08 @ 23:02:17
URL: http://sandyinwonderland.blogg.se/
Postat av: sigrid

Åh, jag blir alltid så inspirerad och glad när folk visar runt i sina hem! Och du har det ju alldeles fantastiskt fint och mysigt! Blir lite extra avundsjuk på ditt vardagsrum och såklart tvättmaskinen! :)

Din blogg är en av mina favoriter för övrigt!

2011-02-11 @ 20:20:04
URL: http://positivetension.blogg.se/
Postat av: sandra

sigrid: tack snälla du! vad glad jag blir :)

2011-02-11 @ 21:04:54
URL: http://sandyinwonderland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0