somewhere.








Igår såg jag Sofia Coppolas Somewhere. Jag blev ju ganska tagen av lost in translation, så jag tänkte att hon skulle nog inte göra mig besviken nu heller. Filmen var inte riktigt som jag hade tänkt mig men det är inget negativt. Den handlar om en skådespelare som spenderar sitt liv på ett hotell och i olika kvinnors sängar, samtidigt som han är pappa till en fantastisk elvaårig dotter. För mig var det detaljerna som var det viktiga i denna filmen, och det jag tyckte allra mest om var själva filmningen. I andra filmer verkar det finnas en sorts regel på att man inte ska filma samma sak för länge, men här har man gjort ett medvetet val att kanske till och med filma extra länge. Först tyckte jag det var märkligt, men sen tyckte jag om det.

Jag tror att jag måste se filmen minst en gång till för att helt förstå dens storhet, för jag förstår att det är något magiskt med den. Åter igen, ett mästerverk signerat av Sofia Coppola.

Kommentarer
Postat av: kristina

Hon ser lite ut som din vän maria ^^

2011-01-23 @ 21:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0