om det där internet och behovet av att berätta om allting för alla.

Det är enkelt att plåga sig själv. För enkelt. Desto svårare är det att inse vad som får en att må dåligt och försöka göra sig av med det. Att göra en förändring för sin egen skull. Kanske det svåraste som finns.

Jag har skrivit det förut, och jag skriver det igen. Internet är en helt otrolig och fantastisk plats på många sätt, och ett helvete på andra. Det är inte bara positivt att vi lever i ett samhälle där man känner att man behöver berätta för ett okänt antal människor exakt vad man gör och var man befinner sig. Det är inte bara positivt att man vet allting om en annan människa som man inte ens har träffat (inte allt, men åtminstone väldigt mycket). Nu låter det precis som att jag har blivit nätmobbad eller fått någon taskig kommentar, det har jag inte men jag inser bara vilket mönster jag själv har när det gäller att läsa vissa bloggar som inte ger mig något i längden. Bloggar som jag egentligen förstår bara bygger upp en overklig bild av sitt liv eftersom ingen kan leva det där perfekta livet. Varför ska man gå och tråna efter något som inte finns? Så otroligt onödigt.

Min poäng med denna texten är att mycket med internet är frivilligt att delta i. Jag kan strunta i att klicka in mig på en blogg som jag vet bara kommer få mig att må dåligt, och jag kan välja att inte gå in på facebook om jag inte känner att jag vill veta vad alla andra håller på med. Tror det är viktigt att påminna sig själv om det, och jag tror att det kan få en att slippa onödig ångest också.

Kommentarer
Postat av: maria

det här nya med facebook att man ska "checka in" på olika ställen är ju det knäppaste. fattar ej. jag skiter verkligen i vart folk äter lunch!

2011-03-03 @ 22:18:50
URL: http://mariao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0