den ordentliga grannen.

Grannen som bor under mig verkar vara i min ålder, men ändå inte. Utanför hennes dörr finns en dörrmatta och blommor i fina krukor, och kikar man in verkar det vara väldigt organiserat och städat när man än går förbi. Hon verkar vara en sådan som städar en bestämd dag i veckan och lagar ordentlig mat varje dag, är duktig och pluggar så mycket som hon borde och bara är väldigt ordentlig helt enkelt.

Allt detta har jag såklart fantiserat ihop i mitt eget huvud, förutom vad jag har sett in i hennes lägenhet och dörrmattan och blommorna. Alltså behöver det inte riktigt vara så som jag föreställer mig (förmodligen är det inte så), men jag kommer på mig själv med att gå lite skamset förbi och tittar in, känner mig lite misslyckad och så går jag uppför en trappa till min lägenhet och där finns bara en dammig cykel som inte har använts på flera månader (hon verkar använda sin ofta) och en trasig stol som inte ens är min men av någon anledning har hamnat utanför min dörr. Nu behöver det inte vara så att ålder hör ihop med om hur ordentlig man är, men jag känner mig plötsligt väldigt liten när jag ser hennes vuxna utsida av lägenheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0