en utomordentlig torsdag.

Imorse var jag nära att dra täcket över huvudet och ge upp den här dagen. Jag är glad att jag inte gjorde det.

Den där lunchen jag pratade om förra veckan med min kursare från religionshistorian sköt vi upp till idag, så jag tog mig alltså till malmö vid lunchtid och mötte upp henne vid hennes otroligt fina lägenhet vid värnhem. Där blev jag bjuden på supergod sparrisomelett och någon slags kladdkaka efteråt, och när jag nämnde att jag aldrig har varit på erikshjälpen i åkarp föreslog hon att vi skulle ta oss en tur dit. Tur var det! Om secondhand har något slags mecka i skåne så tror jag att det ligger i åkarp. När vi hade gått runt och pillat på ungefär allting, skrattat åt alla knäppa saker och oh:at oss åt alla fina saker och betalt för våra fynd, fick jag till och med skjuts hem till lund. Sån snällis. En utomordentlig torsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0