dålig på vardag.

Jag hade en riktigt usel måndagsmorgon. När alarmet ringde på mobilen sa jag högt "åh nej" och ville bara dra täcket över huvudet igen och sova vidare. Jag var så otroligt trött och opepp på denna dagen och vardagen överhuvudtaget, men jag var tvungen att gå upp eftersom jag hade en obligatorisk kursintroduktion. Så jag gick upp, försökte äta frukost men den smakade mest som något som hade kommit upp ur halsen istället och gick sedan till bussen och frös i min vårjacka som jag tvunget skulle ha på mig just idag. På bussen kände jag hur livsgnistan rann ur mig, bredvid satt en kille som pratade med en tjej bakom sig på engelska och frågade henne när hon skulle tillbaka till afrika igen, och jag tänkte mest hur ska man orka engagera sig och åka till afrika när man (jag) ens knappt klarar av en vardag i sverige. Sen blev jag sen till kursintroduktionen, men av någon anledning började vi inte förrän lite senare så det spelade ingen roll, men innerst inne var jag mest arg på mig själv för om det inte har några konsekvenser så kommer jag bara fortsätta likadant. Vår nya lärare var danska, och även om hon var ganska duktig på svenska så orkade jag inte riktigt lyssna och ville mest att de två följande timmarna skulle gå så fort som möjligt. Och så tog hon inte ens närvaro.

Men dagen har successivt blivit bättre och ikväll ska jag gå och lägga mig i tid så att morgondagen kommer fort. För den vet jag nämligen redan nu att den kommer vara bra, hela dagen! Godnatt raringar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0