fredagslistan.

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Minns inte så mycket mer än att jag var elva år, gick i skolan och hade precis börjat drilla.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
För exakt ett år sedan gjorde jag det här. I det stora hela hade jag nästan precis flyttat till lund, pluggade religionshistoria på universitetet och älskade det och kände att livet började ordna upp sig lite.

3) FEM SNACKS DU GILLAR?
Choklad, sourcream & onion chips (tröttnar på alla andra), ostbågar, ostbollar och läsk.

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
När jag gick på högstadiet var jag besatt av simple plan, så jag kan i princip alla deras låtar från de två första skivorna. Annars kan jag väldigt många låtar med kent och lars winnerbäck.

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR?
Först skulle jag köpa en fin lägenhet i malmö. Sedan skulle jag köpa alla saker som jag önskar mig just nu men som är lite för dyra (typ en macbook, några par jeffrey campbell skor och en dalmatin). Efter det skulle jag åka till paris och bjuda med maria, åka till thailand med min familj och åka till new york. Det är dom tre ställena jag drömmer om just nu. Och så skulle jag vilja köpa något fint till mina morföräldrar som hade gjort dom glada.

6) FEM DÅLIGA VANOR?
Skulle verkligen vilja vara en morgonmänniska, men går jag upp tidigt för många dagar fungerar jag inte. Mitt minne kan vara fruktansvärt dåligt ibland, vilket kan vara riktigt jobbigt, så jag försöker skriva ner allting och vara åtminstone lite strukturerad. Jag kan oroa mig väldigt mycket inför saker jag ska göra och på grund av det också ställa in, vilket iförsig har blivit ganska mycket bättre. Ofta håller jag fast vid det första intrycket av människor, även fast det kanske inte alltid stämmer in på personen. Jag kan vara väldigt långsint och glömmer aldrig (en paradox till mitt dåliga minne).

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
Fotografera, dricka vin, skratta med vänner, titta på film och sova.

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Converse med klack, jeansleggings, smycken med dödskallar, spetsiga klackar och nätlinnen.



Listan snodde jag av maria.

Kommentarer
Postat av: Hanna

haha känner igen mig i simple plan, galet alla låttexterna sitter verkligen, fast att det är så många år sedan, det kallar jag trogna dåtida fans!

2011-11-27 @ 22:26:36
URL: http://hrosengren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0