mitt sämsta jag.

Mitt sämsta jag kommer fram när jag är trött och stressad, då blir jag inte alls rolig att umgås med utan snarare vresig och irriterad. Ni kanske förstår att jag föredrar att vara ensam i det läget... Genom åren är det oftast min stackars mamma som har fått stå ut med mig när jag är på det humöret och det är väl kanske inte helt rättvist. Samtidigt finns det någon slags kärlek i det också eftersom jag släpper min trevliga fasad (brukar oftast lyckas vara trevlig mot andra iallafall) inför henne, men jag förstår om hon inte alltid tycker det är så roligt. Förlåt mamma.

Så nu ska jag ta en lång powernap så att jag blir på bättre humör, göra en ordentlig to-do lista inför nästa vecka och sen hoppa in i duschen och göra mig redo inför kvällen.


min hjälte.

Kommentarer
Postat av: Sophie Racz

Jag känner verkligen igen mig i det där! Tänk så många dryga smällar våra mammor har fått ta på grund av att man själv är på dåligt humör eller är ledsen/arg över något. Inte alls okej! Men det är som du säger; det tyder bara på att relationen man har med sin mamma är den starkaste och mest ärliga =).

2011-11-26 @ 15:00:39
Postat av: susanne berg

Det bästa är att du kan erkänna att du gör fel och att det inte är ok att vara så till en annan människa. Kram mamma

2011-11-26 @ 16:28:58
Postat av: Monica Eriksson

Vet du vem som gör det största felet enligt mitt sätt att se det Sandra? Jo, det är mamma eftersom hon tillåter dig att göra henne sårad, ledsen, kränkt eller vad hon nu kan känna i situationen. Det är inte rimligt att vi mammor låter våra barn göra detta mot oss, men vi har så mycket känslor för er så att vi blir på automatik förlåtande o detta gynnar inte oss.Du kommer förstå hur tokigt ditt förhållningssätt är den dagen du själv får barn o de gör så här mot dig. Lär dig nånting av det som varit o tänk till nästa gång du hamnar i en sådan här situation, det är INTE mammas fel att du har en mindre bra dag. Kram från moster:)

2011-11-26 @ 17:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0