en torsdagslista.



Vad är den äckligaste mat du vet?

Jag tycker nog inte att så mycket mat är äckligt. Men ibland kan jag bli så fruktansvärt trött på husmanskosten man har ätit tusen gånger i skolmatsalen och hemma hos sina föräldrar som pytt i panna eller fläskpannkaka. Så det äter jag väldigt väldigt sällan. Kan inte ens minnas sist jag åt det. Annars hatar jag lakrits.

Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet)
När jag fotograferade ett gäng konfirmander i ett halvår och kände att jag utvecklades både inom fotografi och personligt. När jag fick börja skriva krönikor för lokaltidningen på gymnasiet, det kändes väldigt stort då. När jag blev tillfrågad om jag ville fotografera en stor femtioårsfest och resultatet blev strålande. När jag avslutade mitt projektarbete på gymnasiet med en fotoutställning. När jag var bland topp tre i en novelltävling som var betydelsefull för mig (inte jobb men ändå).

Vad ångrar du i livet (om något)?
Det enda jag ångrat och kommer att ångra är när jag inte har varit så modig som jag egentligen vet att jag är. När jag tvivlar på mig själv.

Vad är det sjukaste rykte du hört om dig själv?

Är lycklig ovetande om alla sjuka rykten, eller så finns det inga.

Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
En varm duffel, tusen halsdukar, basker, kängor med klumpig klack och klänningar och långkjolar tror jag.

Vilket är ditt dyraste klädesplagg?

Mina dr. martens.

Har du någon oanad talang?
Jag är väldigt bra på att veta vad andra människor har behov av och på att hitta lösningar. Vilket inte är så positivt när jag glömmer bort mig själv och mina behov.

Vad gjorde du i helgen?

Var sjukt trött och umgicks med maria.

Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
Fota okända människor till en fotouppgift som ska redovisas på fredag. Läsa ikapp i kurslitteraturen. Sluta snooza på morgonen. Inte få panik över att jag är ensam tränare för drillekis denna veckan (vi brukar vara tre) (det gick hur bra som helst). Titta på säsongsavlutningen av true blood, herregud spännande.

Vad har du på dig just nu?

En senapsgul klänning och en rosa kofta.

Senaste låt du lyssnade på?
Något dom spelade i morgonpasset i p3.

Bästa skönhetsknep?
Sömn, självkänsla och kärlek.

Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
Kostym.

Och fulast?
Spelar ingen roll vilken klädstil det är egentligen, har kläderna dålig passform eller man ser att personen som bär dem inte känner sig bekväm blir det inte fint.

Vem saknar du?

Jag saknar ingen just nu.

Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?

Just nu vill jag bara komma in på journalistprogrammet.



Vilka tre personer inspirerar dig mest?

Mina medielärare på gymnasiet som fick mig att inse vad jag vill jobba med. Mina lärare på den kursen jag går just nu som får mig att vilja utveckla mitt fotograferande. Många lärare överlag. Och människor som följer sina drömmar.

Bästa filmen nånsin?
Jag kan omöjligt välja en film. Älskar alla harry potter filmerna. Alice i underlandet (Tim Burtons version). Till vildingarnas land. Lost in translation. Closer. Cup of love. Avatar. 500 days of summer. Water for elephants. Candy. Och fler.

Bästa boken nånsin?
Samma sak här, jag kan omöjligt välja bara en. Harry Potter. Skynda att älska och Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött. Gunnar Ardelius böcker. Som vi älskade varandra av Anders Paulrud. Och fler som jag inte kommer på just nu.

Vilka tidningar läser du?
Är hemskt dålig på att läsa tidningar. Men om jag läser så är det Elle, Lula och Chic.

Vad önskar du att du var bättre på?

Att hålla mina egna regler.

Är du religiös?

Nej, men troende.

Vad är din största rädsla?
Att ångra mig. Att leva ensam. Att leva med någon för att jag är rädd för att leva ensam.

Vad är det elakaste någon sagt till dig?

Inte till mig personligen, men jag hörde av en vän att någon hade sagt att jag var högfärdig och trodde jag var bättre än alla andra. Det tycker jag verkligen inte så jag blev lite ledsen när jag fick höra det även om jag kanske vill låtsas om att jag inte bryr mig.


Om du får barn vad ska du döpa dom till?

Känns omöjligt att kunna veta det innan, men något kort namn tror jag. Som Moa, Måns eller Tova.

Om du fick köpa vilken bil som helst – vilken?
Är usel på bilmodeller, men någon som fungerar som den ska och som är liten = lätt att parkera!

De tre finaste sms du fått i år?

Tre av dom finaste är: "jag vill träffa dig snart igen" "hej jag tänkte bara påminna dig om hur mycket jag älskar dig" "du är min lilla lady"



Listan snodde jag från niotillfem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0