jämjö, dag två.



Andra dagen i Jämjö började med sovmorgon och frukost. Herregud vad frukost smakar bättre när man inte är hemma (fast det smakar gott hemma också, typ det bästa som finns ju).



Efter frukosten slängde vi oss på en handduk utomhus och läste tidningar, böcker och toknjöt av lite semester.




Tills vi blev rastlösa och bestämde oss för att det var dags för äventyr med båten!



Qu satt med årorna.





Vi var fnissiga och äventyrslustna.



Johanna: "stå upp i båten, stå upp i båten"




Stugan blev mindre och mindre.



Och vi närmade oss destinationen! Nämligen en ö som behövde utforskas.





Anna förvandlades till Robinson Cruse.



Maria till en ljuv sjöjungfru.



Qu var den enda som hoppade i plurret.




Vi andra nöjde oss med att doppa fötterna.




Ljuvligt.




Efter en stund gick vi tillbaka till båten.




Och så började vi ro tillbaka igen. Anna rodde halvvägs...



Och sen fick jag ro sista biten. Sjukt roligt, men lite svårt när det blåste så mycket. Skam den som ger sig.



Resten av eftermiddagen tillbringades i solen.



Och sedan fick nästan alla för sig att bada i sjön, till och med jag fastän jag inte har något bildbevis. Älskar att bada så jag förstår inte varför jag inte hade varit i tidigare.




Efter en dusch var det dags för mat, hamburgare! Inte som att det var äckligt precis.



Och efter maten skulle det givetvis spelas kubb. Här värmer Johanna upp med några upphopp.



Här sitter en sötnos.






Det blev veggisarna mot köttisarna. I mitt lag, veggisarna, hade vi våran alldeles egna cheerleeder.



I början av första rundan såg det ut som att köttisarna skulle vinna.




De gjorde till och med några segerhopp.





Men sedan kom Johanna utspringandes med en glass som nog gav oss superkrafter för vi vann!




Andra vinsten var nästan vår men vi lyckades inte få ner kungen på två försök så det fick bli oavgjort istället. Lika bra!



Efter ett besök på affärn för att bunkra upp med godis, cola, glass, chips och gud vet allt (orkade typ äta upp en bråkdel) myste vi ner oss i soffor och fåtöljer med täcken för att titta på klassikern Fucking Åmål. Underbart.
 
Dagen efter åkte vi hem till älskade Skåne igen och jag längtar redan tills nästa gång vi åker tillbaka!

Kommentarer
Postat av: maria

alltså herregud mitt hjärta SVÄMMAR ÖVER AV KÄRLEK

2012-08-14 @ 12:26:24
URL: http://mariao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0