en lördag i köpenhamn.



I lördags hoppade jag och mamma på en buss som skulle ta oss över sundet till Köpenhamn!


Vi styrde fötterna mot Ströget.



In på Monki där jag hittade en julklapp till mig själv. Tack så mycket i förväg, Sandra.


Hittade denna i ett skyltfönster och hade gärna tagit med den hem.


I Köpenhamn var det kallt men ingen snö.


Vi smet in på en gammal biograf och drack kaffe och åt en croissant i deras café.


En väldigt fin plats.


Nöjd efter att ha fått i mig lite kaffe.


Sedan lämnade vi biografen och gick vidare.



Till Akimbo! Krimskramspalatset med små guldkorn här och var.


Fina snören till exempel.


Cupcakesgirlanger.


Och randiga pastellsugrör!


Gick in på H&M och hittade ett par paljettrosor.


Strosade vidare in på bakgator och gömda torg.


Dags för lunch!


Vi gick in på en italiensk restaurang och åt en god buffé och drack ett glas rött till. Ljuvligt.


Dags att gå vidare.


Hittade en affär med massa fint i.


Bokstavsmuggar.


Giraffskålar och finaste termosen som jag vill ha i kaffevarianten.


Och en fin liten pastellbricka.



Resten av dagen gick vi i fler affärer, åt Churros med glass och satte oss med trötta fötter och fulla påsar på bussen tillbaka över sundet igen. Tack för en fin dag, mamma!

Kommentarer
Postat av: susanne berg

Tack själv Sandra! Går och fnissar emellanåt åt min vurpa i godisaffären. Kunde gått riktigt illa ha ha! Kram mamma

2012-12-06 @ 07:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0