grottor med sylt i



Efter att ha städat lägenheten i flera timmar igår och till och med torkat golvet (!) tänkte jag att jag kunde skjuta upp packandet en liten stund till genom att baka hallongrottor! Fast jag använde hjortronsylt istället, men man kan ta vilken sylt som helst. Det var nog första gången jag bakade det själv men det var väldigt enkelt och blev väldigt gott. Här kommer receptet!

Du behöver:
4 ½ dl vetemjöl
♥ 1 dl socker
♥ 1 tsk bakpulver
♥ 2 tsk vaniljsocker
♥ 200 g smör
♥ och sylt såklart!

Gör såhär:
Rör ihop alla torra ingredienser och blanda sedan i smöret. Rulla till bollar, gör en grop och lägg i sylt. Grädda i ugnen i 10-12 min i 200 grader. Gör två koppar kaffe och fika med någon du tycker om!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0