sökes: inspiration

Som ni kanske har märkt har jag inte känt någon större inspiration den senaste tiden. Detta kan tyckas märkligt eftersom jag går en kurs där vi får chansen att vara kreativa men det var längesedan jag kände mig såhär färglös. Jag känner inte för att fotografera och jag känner inte för att skriva. Jag känner inte för att blogga, vilket är väldigt tråkigt. För jag vill ju egentligen.

Så därför ber jag er om hjälp nu.
Om spotifylistor som får en att vilja skapa något, om bloggar med inspirerande bilder och/eller texter, om tidningar, böcker, filmer eller tvserier som tänder den där elden inom en. Den där elden som inte har brunnit särskilt mycket de senaste månaderna men som bara behöver en tändsticka för att spraka loss. Har ni något tips på vad det skulle kunna vara för tändsticka?

Kommentarer
Postat av: maria

här kommer mina tips:

- gör moodboards av tidningsurklipp från alla dina gamla tidningar och bara ÖS på med bilder som gör dig glad/inspirerar dig på något sätt. funkar jättebra för mig när det gäller att klä mig, då tittar jag på bilderna och försöker hitta något liknande i min egen garderob. spännande!!

- gå loss på tumblr/pinterest och markera bilder som inspirerar dig på något sätt, och försök återskapa foton, inredning osv. det låter kanske omöjligt eftersom allt annat alltid känns så mycket finare än det man själv har, men jag tycker det är utmanande att inspireras av en bild och sen återskapa med det man själv har, vare sig det är inredning eller kläder eller så. då ser man sina egna saker i ett nytt ljus också!

- gör stilleben av t.ex. glas och frukt och sånt fint som du har hemma och fota. eller nagellack och smink. eller både och!

- klipp ut bilder/gör kollage på datorn om typ "såhär vill jag se ut i vår", och sen gör du en (realistisk!) lista över saker som du vill köpa när ditt köpstopp är över!

- gör ett miljöombyte (typ plugga någon annan stans än hemma en dag)

- rensa ditt hem på saker/kläder du inte använder

- exempelvis dessa bloggar inspireras jag av: dig!!, http://olsensanonymous.blogspot.com/, http://husligheter.elle.se/, http://sweetinspiration.se/

- gör en photoshoot med din goda vän maria som är lite crazy och gör det som ni annars inte brukar göra för att vidga era vyer, t.ex. redigera extremt, konstiga poser, kläder, rekvisita osv.

- hitta på ngt roligt i helgen med din goda vän maria

PUSS <3

2012-02-21 @ 10:54:35
URL: http://mariao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0