onsdagsäventyret.

ÄNTLIGEN har jag kunnat ladda upp alla bilderna från mitt onsdagsäventyr förra veckan! Det tog bara tre dagar. Nu ska ni iallafall få kika på hur det såg ut när jag, mamma, moster och kusin tog bilen och körde iväg utan några som helst planer egentligen. Det är kanske också då som det blir som bäst.

Första stoppet blev Österlenkryddor.
 
Där säljs det lite allt möjligt men framförallt kryddor som de har odlat själva. 

Sedan körde vi vidare med dessa vyerna.

Och hamnade i Kåseberga! Påväg upp mot Ales stenar spatserade dessa fritt omkring. Fint. 

Mamma och moster.

En glad kusin Frida.


Och så jag. Som var betydligt gladare än jag ser ut på denna bilden.

Någon fick för sig att gå ända ner till vattnet... 

Efter en stund gick vi vidare och stannade till för matpaus. Det fick bli makrill som är så gott.

Nästa anhalt var Backåkra och en butik som vid första anblick verkade ganska liten men visade sig vara enorm.

Där inne fanns det en del tjusiga saker.

Och speglar att ta foton igenom.

Men finast började det bli när man närmade sig det här.


Och utanför skymtades en fantastisk trädgård.

Vi bestämde att det var dags för fika och jag åh:ade mig över den här mjölkkannan. När vi kom hem till mamma på kvällen berättade hon att hon hade en likadan och att jag fick den :))) 

Vi slog oss ned vid ett bord i trädgården.

Jag valde kaffe och en glass, väldigt bra kombination.

Monne matchade glass, kaffemugg och natur! Inte illa.

Ja men ni ser ju hur vi njöt och hade det bra.

Efter en gungtur var det dags att åka vidare igen.

Till Ystad! Där fanns en cirkuscykel.

Vi gick in i en av min mammas favoritaffärer, Härliga Hem. Nu ska ni få se varför den är så bra.

Här finns tusen vackra saker inne.

Exempelvis blåa klockor i äldre stil.

Söta tvättlådor.

SÅ fina lampor.

Fjärilsmagnettavlor. 

Ljusblåa skåp. Så extremt stort ha-begär på detta.

Mamma blev helt salig och sa att man blir sjuk här inne för att det finns så mycket fint. Då var det dags att gå, tänkte jag. Vill inte bli sjuk ju.

I en annan affär finns dessa FANTASTISKA luftballongerna som tyvärr inte riktigt är i min prisklass. Kanske när jag blir rik.


Vi strosade omrking på ystadgator en stund till och sedan åkte vi tillbaka mot tomelilla igen. På kvällen blev jag bjuden på bio av min snälla moster, vi såg den nya spiderman filmen som var sjukt bra (!) och efteråt körde jag hem till Lund igen. Så himla himla bra dag!

Kommentarer
Postat av: maria

ok 1. så SJUKT fina bilder, speciellt den på hästarna(?), nionde bilden uppe ifrån. HELT FANTASTISK! 2. tips på en fotoblogg som jag tror att du kommer gilla: http://anna.elle.se/. <3

2012-07-17 @ 12:04:25
URL: http://mariao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0