den där hanna.

Jag har ju tipsat om Hanna Hellquists krönikor innan, men måste göra det igen. Tycker särskilt mycket om de två sista som har handlat om hennes mamma, blev alldeles varm i magen när jag läste dem.

Ni hittar hennes krönikor HÄR.

”Du, tycker du att vi har en osund relation” frågar jag mamma när vi tar en paus i sängmålandet. ”Är vi för nära liksom? Borde jag bli självständigare?”

”Näääj” svarar mamma på sitt vanligt aggressiva sätt. Hon låter alltid arg även om hon inte är det, vilket ofta leder till ganska dålig stämning med folk som inte känner henne. ”Det tycker inte jag! Du frågar ju inte mig så mycket, det är mer jag som säger åt dig vad du ska göra och sen skiter du i det.”        

(utdrag från krönikan: "näääj" svarar mamma på sitt vanligt aggressiva sätt.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0