valborgsmässoafton



Här kommer ett gigantiskt lass med valborgsbilder! Dagen började med champagnefrukost hemma hos mig och jag hade dukat fram i princip allt jag tycker är gott. Bröd, ost, amerikanska pannkakor, grädde, skivad banan, lemon curd, löskokta ägg, vindruvor, rabarber & hallonyoghurt med färska hallon på toppen och apelsin.



Och så drack vi bubbel, såklart. Vi tänkte att det borde finnas fler tillfällen än studenten att göra det på morgonen.



Vi åt tills vi storknade.





Och skålade ungefär tusen gånger.



Johanna.


Erika.


När klockan närmade sig lunch begav vi oss till bussen.




Spexade och sjöng till spice girls mest.


Vi tog bussen ner till stan och gick bort till stadsparken där det var helt SINNESJUKT mycket folk?!


Jag var glad.


Maria och Linnea också.















Där hängde vi på en rutig picknickfilt i några timmar och NJÖT av denna fantastiska sol.



På eftermiddagen var det dags att gå vidare igen och förbi vackra magnoliaträd.







Vi hoppade på ett proppfullt tåg till malmö, köpte lite mat och gick bort mot folkets park.


Där var det dags för ännu mera bubbel!







I parken väntade Sanne och Emelie som berättade den fantastiska nyheten att de hade förlovat sig i paris! Då skålade vi ännu mer. Dör så fint.


Linnea och Essie.






På kvällen gick vi bort till Johannas fina lägenhet.



Och där blev det dans på mattan i vardagsrummet, rullskridsko- och skateboardåkande (inomhus) tills jag kände mig nöjd med dagen och åkte hem när de andra skulle ut.

SÅ. HIMLA. BRA. DAG.

Kommentarer
Postat av: maria

DÖR SÅ FINT

2012-05-02 @ 16:32:24
URL: http://mariao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0