onsdagslista.

roses

Vad har du på
dig?
Idag är jag ledig så jag sitter i pyjamas tills jag behöver gå utanför dörren. Vilket jag inte behöver förrän närmare kvällskvisten när jag ska köra till Tomelilla. Så här blir det pyjamasfest hela dagen!

Hur mår du?
Jag mår finemang! Har varit ganska trött den senaste tiden men idag fick jag sova ut så nu är jag mitt glada och mindre trötta jag igen.

Vad önskar du just nu?
Att det snart är jul, faktiskt. Känner mig rätt så färdig med denna hösten och längtar efter snö (som om det skulle komma snö innan jul...), lussekatter och julkalendern (mysteriet på greveholm!!!).

saturday.

Vad har du ätit idag?

Än så länge bara frukost. Två rostade mackor med ost och ingefärsmarmelad som jag gjorde i söndags, och ett kokt ägg tillsammans med ett glas äppeljuice. Frukost kan vara något av det bästa som finns.

Vad ska du göra imorrn?
Imorgon vaknar jag upp i Tomelilla och ska gå på marknad! Ni vet ju hur mycket jag älskar det. Köpa marknadsgodis och gott bröd, tänkte jag. Och förhoppningsvis finns det fina smycken också. Resten av dagen ska jag plugga och på kvällen träna drillning.


Och på söndag?
Antingen gå på yoga eller göra ingenting alls. Förmodligen plugga lite.


Vem saknar du?
Mina vänner som jag knappt har träffat denna månaden eftersom varje helg har varit uppbokad på olika håll och extremt mycket plugg. Hoppas på november.

malmöfestivalen friday.

Senaste köp?
Gick loss på Ullared förra veckan.

Vad skrattade du senast åt?
Under sista delen av torka aldrig tårar utan handskar som jag såg igår via svtplay (tips!) när Pål begravdes. Tänker inte avslöja mycket mer än så, men det var så typiskt honom och roligt och fint.

Vad grät du senast åt?
Ungefär hela tiden under sista delen av torka aldrig tårar utan handskar. Så fruktansvärt sorgligt.

saturday.

Vem sov du senast med?
En lurvig pudel vid fötterna förra helgen.

Vad läser du just nu?
Mycket tjat om Jonas Gardells nya bok, men jag tänkte börja läsa den i dagarna inför en bokpresentation vi ska ha i skolan om några veckor.

Senast sedda film?
Lady & Lufsen 2 och Björnbröder 2. Mycket bra.

stockholm friday.

Vem var den senaste som ringde dig?
Mamma igår.

Senast 3 inkomna sms?
"Jodå skriver om lite här och där för att få in lite fler källor. Försöker tänka på att även detta är ett utkast..." från min klasskompis Anna.
"Tjena! Tack det är bra, trots att jag än en dag sitter alldeles för tidigt på bussen... Ja du, jag har ärligt talat..." från min kusin Frida.

"Ta med den hem imorgon!" från mamma.

Vad stod de i ditt senaste skickade sms?
"Jamen precis, kommer säkert få ändra efter seminariet igen... Skickar bilderna nu :)" till Anna.
"Ah ok, nej men frågan var väl mest ifall det blev en heldag i Köpenhamn som vi sa från början,..." till Frida.
"Beck-boxen." Till mamma.

fridaynight.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

Ingen vad jag vet?

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?

Minns inte, brukar inte skriva där. Blir mest stressad över ljudet.

Vart vill du åka just nu?

Jag vill alltid åka till Paris.


listan snodde jag från Sandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0