tomelilla marknad och olof viktors.

thursday.

Nu ska vi kika på hur min torsdag såg ut genom kameran! Jag vaknade upp i Tomelilla och efter när klockan slog elva åkte jag och mamma ner till byn där det vankades marknad. Är löjligt förtjust i detta konceptet, även om det ser nästan exakt likadant ut varje år. Men det är något magiskt med det ändå.

thursday.

Vi började med att kika på närproducerade grönsaker och dylikt.

thursday.

Och blev väldigt nyfikna när vi hittade ett stånd som sålde olika grekiska delikatesser. Jag köpte kanske den godaste fetaosten någonsin.

thursday.thursday.thursday.

Och godis såklart.

thursday.

Det såldes även munkar som vanligt.

IMG_3694

Fina blommor.

thursday.
thursday.

Och mer godis.

thursday.

Svängde inom en möbelaffär för att värma oss litegrann och jag hittade FINASTE lampan.

thursday.

Efter ett varv på maknaden hoppade vi in i bilen igen och brummade vidare till caféet Olof Viktors som ligger utanför Ystad.

thursday.

Där fikades det och ni ser ju hur gott det ser ut.

thursday.

Väldigt fin torsdag.

Kommentarer
Postat av: Anna

så himla mysigt med marknad!!

2012-11-01 @ 21:08:21
URL: http://nkpgsindiedrottning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0