vecka 38.


bildkällor härifrån.

Fattar knappt att det är måndag igen och att helgen redan är över. Men det blir ju så, hittar man på något hela helgen så går den i en rasande takt. Ni ska få höra om allt jag har gjort de senaste dagarna men först börjar vi med veckoplaneringen som vanligt! Förutom allt jag ska hinna med denna veckan så ska jag verkligen försöka hitta lite mer harmoni i vardagen och inte bara stressa mig igenom alla dagar. Måste försöka hitta lite balans och struktur, och inte känna mig stressad varje vaken minut. Nåväl, såhär ser veckan ut:
 
♥ för att just hitta harmoni börjar jag veckan med ett yogapass och i eftermiddag har vi föreläsningar fram till fyra.
♥ tisdagen börjar med sovmorgon och plugg innan skola fram till fyra. på kvällen hoppas jag att det finns lite energi för gymträning, får hoppas att jag inte har så mycket träningsvärk från yogan bara!
♥ onsdagen är det plugg plugg plugg som gäller.
♥ torsdagen börjar med skola fram till lunch och på kvällen ska jag träffa min kusin Johanna! vi ska äta på en tapasrestaurang i Lund och jag är sjukt förväntansfull eftersom jag aldrig har ätit tapas tidigare. så hipp är (inte) jag!
♥ (för) tidigt på fredagsmorgonen hoppar jag och Maria på tåget till Stockholm! Åh, att jag ska få andas stockholmsluft igen känns så himla bra och det ska bli så roligt att jag inte vet var jag ska bli av. när vi är framme ska vi gå på stan, gå igenom varenda plagg på Beyond retro och förhoppningsvis köpa något fint, fika, hitta nya ställen och avsluta dagen med en god middag någonstans. någon som har ett restaurangtips?
♥ på lördagen ska Maria iväg på möte med föreningen hon är med i hela dagen och jag ska träffa fina Martina för att gå på fotografiska är det tänkt och på kvällen tar vi tåget hem igen!
♥ söndagen är ledig och jag ska börja plugga inför tentan vi har veckan därpå. Och sova tänkte jag.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Hej!

Du har ju bott i sthlm ett tag, så jag undrar om du har vet någon fin plats man kan fota? Eller alltså den behöver inte vara fin. Kanske ful. Konstig. Spännande. Har dom uppgift att skildra en plats och kan inte sthlm at all så tänkte att det skulle vara värt att fråga!

Tack :)

Svar: Hej Felicia! Nu var det ett tag sedan jag bodde i Stockholm, men eftersom jag bodde på Liljeholmen tänkte jag börja tipsa om det. Uppe på nybohovsbacken finns det en helt fantastisk utsikt över staden (om du går in på mariao.blogg.se och kikar på hennes header så är den fotograferad där). Annars är det väldigt fint och man fortsätter bort från stan, alltså mer mot Midsommarkransen och så. Min favoritdel i Stockholm är definitivt söder, från Hornstull och upp mot Mariatorget. Där är det väldigt fint. Området utanför Gröna lund är också tjusigt.
För fler stockholmspärlor råder jag dig att gå in på http://blogg.damernasvarld.se/emmasvintage/ och http://elsa.elle.se/ , tycker att de visar upp en strålande sida av staden! Hoppas du fick något användbart tips iallafall, puss!
Sandra Berg

2012-09-17 @ 21:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0