save the date och the host.

 
Förra veckan såg jag två bra filmer som jag vill tipsa er om. Den ena är Save the date som handlar om Sarah som säger nej när hennes pojkvän friar till henne, går vidare till en reboundrelation med en gullig kille men inser att det kanske inte är lösningen heller. Samtidigt är hennes syster helt besatt av att detaljplanera sitt bröllop, medan Sarah känner att det livet inte är något för henne. Tyckte verkligen om denna filmen.


Den andra är The Host som jag såg på bio med en klasskompis. Den utspelar sig i framtiden när utomjordiska varelser håller på att ta över jorden genom att krama sig fast i hjärnstammen på människokroppar, som då blir en så kallad host. Men det är fortfarande några människor kvar som kämpar för att inte bli tagna, och i början av filmen är Melanie en av dessa människorna tillsammans med sin lillebror och sin pojkvän. Men så blir hon tillfångatagen och en utomjording tar över hennes kropp. Men ovanligt nog stannar Melanie kvar i kroppen, och övertalar utomjordingen att ta sig till platsen där hennes lillebror, pojkvän och andra människor gömmer sig. Den har fått urusla recensioner, men jag tyckte den var väldigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0