julafton!


julafton vaknade jag i mitt gamla flickrum i Tomelilla och tassade ner för trappan för att äta frukost tillsammans med hela familjen. Julafton är nästan enda tillfället vi äter frukost tillsammans allihopa, så det är ju fint.



Som vanligt fick vi ett kuvert med trisslotter.


Jag vann 60 kronor! En ska vara glad för det lilla, när en aldrig vinner.



Sedan gjorde jag mig i ordning.


Satte på rött läppstift och ett halsband som jag köpte på vintagebutiken Calypso när jag och Maria var där för någon vecka sedan.


Klockan elva var det dags att bege sig till kyrkan.


För att traditionsenligt möta upp Maria, gå på gudstjänst och byta julklappar. Sjukt mysigt.


När jag kom hem tittade jag på sista avsnittet av julkalendern. Så fint att jag grät i slutet.


Mamma hade dukat bordet fint inför kvällen.


Och granen stod grön och grann i stugan.


Klockan tre var det dags för fika, glögg och...


... Kalle Ankas jul såklart. Fast jag somnade efter tio minuter och vaknade när det var slut :(


På kvällen dukade vi upp ett julbord i köket.


Så gott.


Mormor och morfar.


Kim och pappa.


Min familj och morföräldrar.


Fina fina mormor <3


Så var det dags för julklapparna. Här är min lilla stora hög.


Fick så otroligt mycket fina saker.

 
Och så åt vi gröt och hade det mysigt resten av kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0