tisdagslistan.

birthday in åhus.
 
Vad är ditt fullständiga namn?
Sandra Cornelia Berg. Skulle tydligen egentligen heta Cornelia, men det blev för långt till min bror Kims namn (frågade mamma när jag skrev denna listan, haha). Har aldrig riktigt gillat namnet Cornelia, men nu på äldre dar (för jag är ju så hiskeligt gammal) tycker jag bättre om det!

När är du född?
8.59 på morgonen på ystad bb, den 18 juni 1990! Har med andra ord alltid fyllt år på sommaren vilket har varit perfekt eftersom det i princip alltid är fint väder när jag fyller år och så brukar jag ju ha sommarlov också!

Vilken är din familj?
Alla utom jag bor i Tomelilla, mamma och pappa i huset som jag växte upp i och min bror Kim har flyttat till ett eget hus med sin flickvän. Mamma jobbar som ungdomsledare för konfirmander och har i princip alltid jobbat inom kyrkan på ett eller annat sätt, främst med barn och ungdomar. Hon har en outtröttlig energi, ett enormt hjärta och människor blir glada i hennes närhet. Pappa har en egen anläggningsfirma, kan fixa allting och är extremt envis. Till sättet tror jag att jag är mest lik min pappa. Min bror Kim är ett år äldre än mig och jobbar inom pappas företag. Vi är ganska olika när det kommer till intressen men kanske mer lika än vi egentligen vet om innerst inne.


kelly.

Vad gör dig lycklig?
Hänga med min familj. Hundpussar. Skriksång och galendans med mina vänner sena lördagsnätter. Middagar med min bästis. Sovmornar. Musik som känns i hela kroppen. 

Vilken är veckans bästa dag?

Fredagar när en känner sig oövervinnlig.

Vilken är veckans värsta dag?
Tisdagar. För långt till helgen.

Vad är din största svaghet?
Ibland har jag svårt för att ta plats.

Vilka är dina starkaste sidor?

Om jag bara vill något tillräckligt mycket kan jag vara extremt envis och ger inte upp förrän det blir som jag vill.



Vilken var den senaste filmen du såg?
The giant mechanical man i fredags hemma hos Anna och Sofie. Den var mysig och fin, se den!

Vad var det bästa som hände under 2012?

Att jag började på lärarutbildningen, flyttade till Malmö och började träna på friskis&svettis!

Vad arbetar du med?
Vikarie på ett LSS-boende, fotograf och hjälpledare för konfirmander ibland. Och på fredag ska jag vara tentavakt för första gången! 

Vilket var ditt senaste inköp?
Det ska jag visa er imorgon!

les fleurs.

Är du natt eller morgonmänniska?

Inget av det egentligen. Är väldigt trött oftast, och fastnar lätt för saker när jag ska gå och lägga mig så jag kommer aldrig i säng i tid vilket jag hade behövt för att få många timmars sömn.

Vad är din
favoritfärg?
Blå.

Vilket stjärntecken är du född i?
Tvillingarna.

Hur är ditt drömboende?
Ett ganska stort tvåvåningshus med stora fönster och veranda på lagom avstånd från någon större stad. Alltså inte för långt bort, men inte i staden heller. Och så ska det vara många rum med vita trägolv. Vill ha ett stort arbetsrum där jag kan vara kreativ. En liten studio. Ett hemmabiorum. Ett rum för alla kläder, skor osv. Och några rum till mina barn och ett stort sovrum till mig och den personen jag vill dela mitt liv med. Och så några hundar vid fotändan. Det är mitt drömboende. 

Vilka saker finns alltid i ditt kylskåp?

Mjölk, smör, ingelsta kalkons prickiga korv, naturell yoghurt och olika grönsaker.

sarjaton.

Vad är din favoritdoft?

Mina favoritpersoners dofter tycker jag väldigt mycket om. För att nämna några - min mammas, Annas och hur det luktar hemma hos mormor och morfar. Och så doften av kaffe och tvättmedel. Helst inte tillsammans dock.

Vilka är favoritbutikerna?

H&M, monki, lagerhaus och beyond retro.

Hemlig dröm?
Om jag skulle säga det skulle det inte vara hemligt längre :)

Känner du dig hemma i
Malmö?
Det fina är att jag redan känner mig mer hemma i Malmö än jag någonsin gjorde i Lund. Så svaret är alltså ja!


Något modifierad, men ursprungligen kommer listan från Jessica Silversaga!


Kommentarer
Postat av: susanne berg

Tack för fina ord! Kram mamma

2013-02-20 @ 07:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0