nyårslistan.

fridaybowling.

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Började läsa ett program på högskolan. Jobbade på ett LSS-boende. Hade ett riktigt sommarjobb. Flyttade till Malmö.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja! Väldigt fint och roligt!

Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur är. 


Vilka länder besökte du?

Frankrike och Köpenhamn!

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Lite bättre planering kanske.


Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Är så dålig på datum, men jag kommer alltid minnas stockholmsresan med mamma, valborg, när jag fotograferade mitt första bröllop, parisresan med maria, alla österlenturer med mamma i somras, min cirkusfest och när flyttlasset gick till Malmö.

Vad var din största framgång 2012?
Att jag bestämde mig vad jag skulle jobba som i framtiden (och därmed började på lärarutbildningen). Att jag vågade ta stora steg och förändra mitt liv till det bättre.
 
Största misstaget?
Alla knäppa saker jag ibland får för mig som inte stämmer.

babushkaanimals.

Bästa köpet?
Djurfamiljen. Allt fint porslin. Docsen. Bästa jackan. Mineralpuder och rouge från Oikos i Stockholm. Mina rosa gympadojjor. Dessa skorna. Glitterrenarna. För att nämna några saker!

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina vänner, alla hundpussar och min fantastiska familj.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Ellie Goulding - anything could happen. Florence and the machine - never let me go. Mando Diao - strövtåg i hembygden. Jens Lekman - the end of the world is bigger than love. Mumford & Sons - whispers in the dark. Muse - madness. Regina Spektor - how. Coldplay - til kingdom come. Timbuktu - fallskärm. Kent - jag ser dig. Of monsters and men - little talks. Mash up international ft. Kakan - jag kommer.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket mer stabil och i balans.

kent, pildammsparken

Vad önskar du att du gjort mer?
Dansat.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat och tänkt på morgondagen.

Blev du kär i år?
Nej, tråkigt nog.

Favoritprogram på TV?
Så mycket bättre. Historieätarna. Jakten på det perfekta livet. Torka aldrig tårar utan handskar. Beauty and the beast. Sveriges mästerkock.

Bästa boken du läste i år?
Har inte läst sådär jättemycket förutom kurslitteratur, men torka aldrig tårar utan handskar var väldigt fin i bokform också.

malmöfestivalen friday.

Största musikaliska upptäckten?
Icona pop. Mash up international. Jens Lekman. Solander. Urban Cone. Linnea Henriksson.

Något du önskade dig och fick?
Mycket! En ny kamerabebis och massa fina julklappar som ni ska få se snart.

Något du önskade dig och inte fick?
Nej. Vill jag ha något tillräckligt mycket ser jag till att få det i slutändan.



Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag åkte och jobbade på ett konfaläger i Åhus, smet iväg med mamma några timmar och åt jordgubbar vid vattnet, fick äta kladdkaka och lyssnade på när ett gäng söta konfisar sjöng ja må hon leva för mig. En väldigt fin dag!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns det alltid men det är ju också det som gör att en utvecklas och kommer någonstans.

Vad fick dig att må bra?
Min familj och allt de ständigt gör för mig. Hårda kramar av nära vänner. Hundar som blir glada när de ser mig. Att känna att jag är påväg någonstans i livet. Musik, bubbel och dans. Livet.


Vilken kändis var du mest sugen på?
Alla vampyrer.

Vem saknade du?
Jag tappade bort en av mina bästa vänner i början av året men jag tror att vi har börjat hitta tillbaka till varandra igen. Det känns fint.

De bästa nya människorna du träffade?
Min brors flickvän Sofie och min nya klass som jag trivs så bra med!


Mest stolt över?
Att jag började göra alla saker jag har pratat om.

Högsta önskan just nu?
En liten prickig valp. Kanske till sommaren!

Kommentarer
Postat av: Lisa

ÅH! var har du hittat djurfamiljen?

2013-01-11 @ 16:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0