lördagslistan.

kattfest hos johanna!

10 saker jag tycker om:
Hundpussar
Lördagsförmiddagar
En städad lägenhet
Dricka vin med vänner
Titta på mina favoritserier
Choklad
Titta på filmer som känns i hela kroppen
När en måste lyssna på en låt minst tjugo gånger på en dag
Lyssna på morgonpasset i P3
Frukost
 
9 saker jag tycker mindre om:
Tidiga mornar
Rastlöshet
Lakrits
Patriarikatet
Öl (tyvärr, vill så gärna tycka om det :(
När jag gör saker jag egentligen inte vill göra
Sova offentligt
Diskberg
När jag skjuter upp saker istället för att ta itu med det direkt (exempelvis när jag skriver denna listan istället för att diska...)

8 bloggar jag läser
Mariao
Karin Wahlberg
Elsa Billgren
Niotillfem
Emmasvintage
Michaela Forni
Prickbloggen
Un Velo

7 saker jag vill göra i framtiden:
Jobba på en skola där jag trivs
Bo i ett hus
Gifta mig
Skaffa barn
Resa till New York, Tokyo och Australien.
Skriva en bok

6 saker jag är rädd för:
Att bli träffad av fågelbajs (haha inte så serriöst kanske, men funderar på detta jämt nuförtiden när jag hör och ser fåglar ovanför mig)
Döden. Fast mer att det är just andra som ska dö, är inte själv så rädd för att dö
Att bli gammal och bitter
Cancer
Att bli våldtagen
Att allt ska gå åt helvete
 
5 platser jag tycker om att vara på:
Hemma i min lägenhet
Hemma hos mina föräldrar
På bussar
På biografer
I Malmö
 
4 ord som beskriver mig:
Kreativ
Omtänksam
Ambivalent emellanåt
Lugn
 
3 saker jag ser fram emot:
Ikväll när Maria och Johanna kommer hit för att äta morotspaj, dricka cava och släcka under earth hour
Påsken nästa vecka
Paris i Juni

2 bra filmer:
De två bästa filmerna jag har sett i år hittills är:
The perks of being a wallflower
Les Miserables
 
1 bra låt:
Miriam Bryant - Push Play


Listan snodde jag från Hanapee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0