and all at once, summer collapsed into fall.

and all at once, summer collapsed into fall
bildkällor via pinterest

Idag börjar hösten på riktigt för mig. Jag påbörjar min tredje termin på ämneslärarutbildningen, och det roligaste av allt är att vi ska läsa vårt andraämne nu i tre terminer. Jag har valt religion vilket är något av det mest spännade jag vet!

Annars tänker jag mig hösten lite som mina inspirationsbilder ovan. Jag vill klä mig i fina kläder (vilket känns tusen gånger lättare på hösten, av någon anledning), dricka tusentals koppar kaffe och thé, införa långa morgonpromenader med Alice så ofta som jag orkar samtidigt som jag lyssnar på intressanta och härliga podcasts. Jag vill fotografera när löven byter färg, träna styrka och gå på yoga mörka vardagskvällar, gå på hundkurs med Alice och lära mig bättre franska. Dricka rödvin med fina personer, titta på så många filmer och serier som möjligt och ta hand om mitt hem och mig själv. Åka till London med familj och släkt, hälsa på Veronika som flyttar till Prag och på Johanna i Stockholm. Är så förväntansfull inför denna hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0