1. En bild från en dag du aldrig kommer glömma

Jag hänger på Emily Dahls julkalender även iår (här är listan ifall du vill göra detsamma) och först ut är en bild från en dag jag aldrig kommer glömma. 
 
Direkt tänkte jag på när jag och Maria var i Paris i somras. När vi hade landat första dagen åkte vi till hotellet (samma som vi alltid bor på) och skrek rakt ut när vi såg att vi hade balkong. Vi tog på oss fina kläder och läppstift och så åkte vi till Eiffeltornet. Jag hade varit i Paris fem gånger men aldrig åkt upp i Eiffeltornet. Vi köade i en timme och så åkte vi äntligen upp. Inte för att det är något extraordinärt eller unikt över det egentligen, men när en har pratat om något så länge och det äntligen blir av är det liksom något speciellt. Att stå och blicka ut över sin favoritstad tillsammans med sin bästis. Att titta upp (vi åkte bara halvvägs) och få svindel. Att lägga sig i gräset efteråt och skratta tillsammans (där tog vi för övrigt vår poddbild). Det var väldigt fint. Dagen avslutades med att vi aldrig hittade någonstans att äta så det slutade med att vi köpte allt vi var sugna på i en mataffär och åt på balkongen istället. 
 
paris måndag

Kommentarer
Postat av: maria

åhå så fint!

2014-12-01 @ 21:03:42
URL: http://mariao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0