2014-listan

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Tatuerat mig (!!!!), åkt upp i Eiffeltornet, gått på opera och startat en podcast med min bästis. 

Höll du några av dina nyårslöften?
Förra året hade jag som mål att börja träna mer regelbundet, tatuera mig i slutet av året, köpa mer ekologisk mat, göra en budget över min ekonomi som fungerar och följa den och i sommar försöka försörja mig på mitt fotograferande. Träningen har varit regelbunden för det mesta men såklart har jag haft dippar och budgeten har varit sådär, men annars har det andra blivit verklighet!  

Har du några nyårslöften för 2015?
- Jag ska öppna ett matkonto för att slippa oroa mig över att inte ha råd med mat i slutet av månaden. 
- Försöka betala alla räkningar direkt den 25e när pengarna är på kontot istället för att vänta till sista dagen. 
- Fokusera på balans. 
- Springa vårruset i maj. 
- Åka till Paris med Maria. 
- Ta bröllopsfotograferingen till nästa nivå genom en ny hemsida (den är på gång!), fixa dubbel back-up, börja fota i fullformat och satsa på mer marknadsföring av mig själv! Pepp! 
- Agera istället för att reagera. 
- Fotografera mycket mer privat och kanske till och med göra egna fotoprojekt. 
- Ta tag i det där med att göra fotoalbum för varje år. 
- Lägga mindre pengar på saker och mer på upplevelser som resor, konserter, föreställningar osv. 
- Åka till London och gå på Harry Potter utställningen med Linnea. 
- Rensa ut massa gammalt och göra plats för nytt.
- Läsa mer skönlitteratur. 
- Åka till Rom med mamma. 
- Känna mig stark i kroppen. 
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, men Anna blev gravid så i maj nästa år kommer ett litet mirakel! <3

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.
 
Vilka länder besökte du?
Frankrike och Danmark. 
 
Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Mer äventyr och balans. 
 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Är värdelös på datum men minns alltid min födelsedag. Ehe. 
 
Vad är det bästa som hänt dig år 2014?
Att jag har börjat känna mig mer trygg och säker i skolan och att jag har börjat förverkliga saker som jag vill göra.
 
Största misstaget?
Äsch, vet inte. Säkert massor men inget jag minns så direkt. 
 
Bästa köpet?
Min macbook pro <3
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, dator och inredning. 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina närmaste vänner och familjen, Alice och när livet känns fint och tryggt. 
 
Ord och uttryck från 2014…
Under hela juldagskvällen sa vi "Sorry, not sorry". Annars har jag börjat hälsa med "Yolo" eller "Hallå eller" med göteborgskt uttal. Är så hipp, inte. 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Hmm. Ganska glad men stressad nästan jämt. 
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Vågat. 
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Grubblat och tvivlat. 
 
Hur tillbringade du julen?
Med familj och närmsta släkt med massa mat och mys. 
 
Blev du kär i år?
Nej.
 
Favoritprogram på tv?
Historieätarna, Gift vid första ögonkastet, Ett härligare liv, Vampire Diaries, Once upon a time och bron. 
 
Bästa boken du läste i år?
Cirkeln och Nyckeln av Mats Sundberg och Sara Bergmark Elfgren (fick googla hennes namn igen :(). Fick den tredje i triologin nu i julas, så den ser jag hemskt mycket fram emot att läsa när uppsatsen är färdig! 
 
Något du önskade dig och fick?
Massor. 
 
Något du önskade dig men inte fick?
Mindre stress och mer balans. 
 
De bästa nya människorna du träffade?
Joanna.
 
Vem saknade du?
Vänner jag inte träffade tillräckligt ofta. 
 
Favoritmånad 2014?
Älskar alltid juni. 
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om feministiskt initiativ kommit in i riksdagen, om jag hade kommit in på Harry Potter-sommarkursen och om jag inte hade slösat tid på onödiga saker. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0