december - the friday of months

bildkällor via pinterest
 
Hej! Idag är det på pricken nio dagar till julafton, gulp. Förstår inte riktigt hur allt ska hinnas med tills dess men det ska säkert gå. Med planering, effektivitet och lite jävlar anamma så. Såhär ser denna veckan ut: 

- Idag ska jag grupparbeta för sista gången denna terminen. Tråkigt att inte träffa mina gruppmedlemmar mer såhär på tu man hand, men samtidigt skönt att kunna planera sin egen tid utan att behöva ta hänsyn till andras scheman. Efteråt ska jag och Maria spela in veckans podd! 
- På tisdag har min grupp redovisning i skolan och jag ska prata om kvinnor i relation till mänskliga rättigheter. Kan ha smugit in en powerbild på Beyoncé i powerpointen. Oops. På kvällen ska jag och Maria gå och se Alice i underlandet-baletten på bio! Tre timmars balett med min favoritsaga som tema, jaaaaaaaa!
- På onsdag har jag handledning eftersom vi resten av terminen (som slutar i mitten av januari) ska skriva en b-uppsats! Hjälp. Jag har valt att skriva om judisk feminism och ska alltså grotta ner mig totalt i det, vilket ska bli sjukt kul men jag är också sjukt stressad över att vi bara har några veckor på oss och dessutom är det mitt i julen och nyårsfirandet. Men mest ska det bli kul, såklart. På kvällen ska jag vara barnvakt och redigera färdigt gravidbilder.
- På torsdag åker jag och mamma till Köpemhamn! För att köpa de sista julklapparna, äta den godaste pastan jag vet tillsammans med ett glas rött vin och bara hänga med min fina mamma = superhärligt. 
- Fredagen och resten av helgen ägnas åt julstädning, glöggdrickande, julbakning, Alicemys och uppsatsskrivande. Mellan varven tänkte jag försöka kika igenom gamla julkalendrar också, för att komma ännu mer i stämning. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Längtar så till vår tripp på torsdag! En tradition som betyder så mycket för mig! Kram mamma

2014-12-16 @ 09:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0