julafton!

julafton!

Julafton började med familjefrukost. 

julafton!

Pappa hade köpt trisslotter som vanligt och jag vann ingenting som vanligt :)))

julafton!julafton!

Vid elva åkte jag och mamma till kyrkan. 

julafton!julafton!

Där var det fullsatt och vi skrålade med i psalmerna om jesus och julen. 

julafton!julafton!

Och njöt av julkrubban. 

julafton!

Ett par var så himla fint uppklätt. 

julafton!julafton!julafton!

Hem till mina föräldrar igen. 

julafton!julafton!

Vid tre var det dags för fika. Jag hade bakat saffranskladdkaka med vit choklad. Gissa hur gott?!

julafton!

Och så tittade vi på när Henrik Dorsin tände ljuset. 

julafton!

Fast efter fem minuter av Kalle Ankas jul tittade vi på Sunes jul istället, roligare. 

julafton!julafton!

Sedan var det dags för julklappsöppning! Jag fick massa fint. 

julafton!

Här öppnar mamma tågbiljetterna till Stockholm och musikalbiljetterna till Livet är en schlager. Samma dag ville hon att jag skulle kolla upp biljetter till just den musikalen, som hon ville se när hon fyllde år. Gulp. Jag bah "mmm, jag gör det senare...."

julafton!

Lilla pappa som var superförkyld. 

julafton!

Och Kim. Alice låg under bordet med någon av sina julklappar eller något presentband skulle jag tro :)

julafton!julafton!

Jag var julfin i röd klänning. 

julafton!

På kvällen åkte vi hem till mormor och morfar. 

julafton!julafton!julafton!julafton!julafton!

Dags för julmat. 

julafton!

Gott!

julafton!

Morfar, Kim och pappa. 

julafton!

Jimmy, Joel och Arne. 

julafton!

Mamma och Frida. 

julafton!

Mina gulliga morföräldrar. 

julafton!julafton!

Dags för julklappsspelet!

julafton!julafton!julafton!julafton!julafton!
 
Alltid lika mycket hets, men det är kul. Jag fick en fin låda med choklad och ett presentkort på Espresso House (som jag själv hade köpt)! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0