recept; pestobakad kycklingfilé


Igår testade jag att laga en ny kycklingrätt - pestobakad kycklingfilé! Enkelt och extremt gott. Ett recept för 4 personer kommer lastat:

Ingredienser
- 600 g kycklingfilé
- salt och peppar
- 2 dl matlagningsgrädde
- 1 dl grön pesto
- 500 g coctailtomater

Gör såhär
Sätt ugnen på 225 grader. Lägg kycklingen i en ugnssäker form. Salta och peppra. Blanda grädde och pesto och häll sedan blandningen över kycklingen. Fördela tomaterna runt om. Tillaga mitt i ugnen i ca 20 min. Jag åt det tillsammans med en slags bulgursallad som tillagades med stekt rödlök och aubergine, supergott!


Kommentarer
Postat av: e

hej! jag ramlade in på din blogg via pinterest och ville bara säga att jag tycker om den väldigt mycket! kramar elin

Svar: hej! vad fin du är, tack!
Sandra Berg

2014-02-26 @ 22:17:18
URL: http://www.nojesmix.com/elinpersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0