gott nytt år!

Jag hade världens bästa nyårsafton igår, och det såg ut ungefär såhär.


Jag åkte hem till Maria vid tretiden för att hjälpa henne inför kvällen. Vi började med att duka upp ett långbord i hennes vardagsrum.


Konfetti överallt.


Blommor i små vaser jag hade tagit med.


Udda porslin i en fin mix.


Guldserpentiner. Kan ha gått lite bananas över hela lägenheten, inklusive toaletten, med dessa.


Tusen bilder på dukningen men vi blev så nöjda.


Så bra förutsättning inför en strålande kväll.


Sedan var det dags att göra vid oss innan vi började på maten.


Lösögonfransar på.


Tillsammans med en rymdklänning och rosa läppstift var min nyårsuniform.


Gästerna kom när klockan slog sju.


Maria hade köpt minichampagneflaskor som fördrink. Genialiskt.


Emelie.


Linnea och halva Essie.


Maria.


Moi.



Sanne och Anne.


Och Jojo!


Så var det dags för förrätt. Toast med rödbeta, chevréost och valnötter. Omg.



Vi pratade om nyårslöften och var överens om att krossa patriarikatet borde stå högt på listan.


Gulliga.


Mer konfetti åt folket.


Sedan åt vi huvudrätt som bestod av marinerad tofu (<3), hasselbackspotatis, kengisås, rotfrukter i ugn och sallad. Kan ha varit den perfekta kombinationen av mat, alltså.


Dessa två alltså. <3


Dricker vinet.


Hängde i köket lite.


Så tacksam över att Alice har så många mostrar som tar hand om henne.


Sedan var det dags för ett nyårzquiz som jag och Maria hade gjort!


Team Riot girls och Girls riot.


När vi hade quizzat färdigt åt vi efterätt!


Glace au four. Så extremt gott?


Så blev klockan midnatt och då sa vi hejdå till 2013 och hej till 2014 med fyrverkerier, kramar och bubbel!

 
Sedan dansade jag resten av natten med dessa fantastiska personerna. Kunde på riktigt inte haft ett bättre nyår!

Kommentarer
Postat av: maria

jag älskar dig så mkt!!

Svar: jag älskar dig så mkt!!!!!
Sandra Berg

2014-01-02 @ 13:05:42
URL: http://mariao.blogg.se
Postat av: Anna

Åh, vartifrån är din fantastiska rymdklänning?

Svar: asos!
Sandra Berg

2014-01-03 @ 12:35:26
URL: http://nkpgsindiedrottning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0