det fanns en värld av is i hjärtat mitt, du startade en lavin när du gav mig ditt

Kent på Mejeriet!Kent på Mejeriet!

Efter att ha filmat till ett grupparbete hela onsdagen kom min bästa Maria hem till mig med mat och sedan satte vi oss på bussen till Lund. När vi kom fram var vi såhär glada...

Kent på Mejeriet!

... för vi skulle nämligen se Kent på Mejeriet! Alltså känslan av att på riktigt ställa sig i kö en timme innan insläpp till en konsert. Har liksom inte hänt sedan jag var ung och svår.

Kent på Mejeriet!

Vi ringde Emelie och Sanne för att fråga vart de höll hus.

Kent på Mejeriet!Kent på Mejeriet!

Jag hade en kent-tygpåse kvällen till ära.

Kent på Mejeriet!Kent på Mejeriet!Kent på Mejeriet!

Sedan dök dessa två gullisarna upp.

Kent på Mejeriet!

Världsbra gäng som jag drack öl och cider med i kön för att komma i pepp-stämning.

Kent på Mejeriet!Kent på Mejeriet!
Kent på Mejeriet!

Så förväntansfull inför en kväll med världens bästa band bredvid min bästis.

Kent på Mejeriet!

Vid nio var det dags.

Kent på Mejeriet!Kent på Mejeriet!Kent på Mejeriet!Kent på Mejeriet!Kent på Mejeriet!Kent på Mejeriet!

Och de närmsta två timmarna fick vi uppleva en intim klubbspelning med en bra blandning av nya och gamla låtar och extasen när de avslutade med mannen i den vita hatten som de hade sagt att de inte skulle spela denna turnén.

Det är så knäppt och underbart att jag fortfarande är så förälskad i detta bandet som jag började lyssna på 2002 när de släppte albumet vapen & ammunition. Så mycket som har förändrats sedan dess, så mycket jag har förändrats. Men kärleken till Kent är bestående och jag vet på något sätt att det alltid kommer att vara så. Att deras musik alltid kommer att betyda så oerhört mycket.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Vart har du fått tag i tygkassen??? Letat efter en sjukt länge åh

Svar: Oj, det var superlänge sedan jag köpte den men antar att jag gjorde det på en konsert! Men kolla om dom säljer på deras hemsida! :)
Sandra Berg

2015-09-09 @ 20:34:35
Postat av: Felicia

Åh, okej! Tack!

2015-09-09 @ 23:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0