när det kändes under förra veckan.

 
- när jag pratar med min bästis i telefon en helt vanlig torsdagskväll och vi skrattar i vardagen tillsammans. 
 
- när jag träffade religionsklassen jag ska undervisa för under praktiken och en elev frågar hur länge jag ska stanna, varpå jag svarar fyra veckor och hen utbrister "åh, fy vad kul!" med ett leende. 
 
- när mamma skickar bilder på Alice varje dag. 
 
- när jag yogar tillsammans med femhundra människor på amiralen under ledning av ljuvliga Yogagirl som säger om och om igen att allt vi någonsin behöver har vi i inuti oss, i vårt hjärta. 
 
- när en lång måndag blir roligare av sms från Joanna. 
 
- när jag varsamt slår in de tre första julklapparna och längtar så otroligt mycket till julen. 
 
- när jag sitter i personalrummet på fredagen efter lunchen och läser bloggar med bon iver i hörlurarna och hör ett dovt sorl av samtal jag inte tar del av men som ändå blir ett trevligt sällskap. 
 
- när jag åker till Tomelilla efter första praktikveckan och möts i dörren av tusen pussar från Alice. 
 
- när jag tittar på veckans avsnitt av Filip och Fredriks ska vi göra slut och tårarna rinner när paret som kämpar för att hålla ihop springer ut i sjön för att nakenbada och får en glimt av peronerna de blev kära i för länge sedan. 
 
- när jag spelar badminton med tre fina vänner för första gången sedan gymnasiet och det är så jävla roligt. 
 
- när jag får träffa elever på praktiken som jag har fått följa från att de gick i ettan och nu i trean, och får se hur mycket de har växt som personer. 
 
- när jag spenderar söndagen i soffan med min fina Anna bredvid mig och fastän vi inte säger ett ord till varandra utan har fokus på plugg så känner jag mig så trygg och varm bredvid henne. 
 
- när jag är påväg hem efter en ljuvlig lördagskväll hos Linnea och Essie och trillar halvt med cykeln på grund av klackskor och en flaska bubbel i kroppen. aj. 
 
- när jag sover hos mina föräldrar i Tomelilla på fredagsnatten och mamma väcker mig för att hon inte får tag på pappa. och jag får upp hemska bilder i mitt inre och skulle nog inte klara av om det skulle hända. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0