i am mine. before i am ever anyone else´s.

bildkällor via pinterest
 
Att få inleda en ny vecka med en ledig förmiddag, sol utanför fönstret för första gången på vad som känns evigheter, kaffe och en sovande hund bredvid i soffan. Det är inte dumt, det. Såhär ser vecka 43 ut: 
 
- Idag har jag skola mellan 13.15-16 och ikväll är det balett som vanligt. Herregud vad mina måndagar känns lättare sedan jag började på balett. Att avsluta kanske veckans tyngsta dag med något man tycker är roligt är ju genialt. 
- Imorgon ska jag kanske sitta barnvakt på kvällen och för övrigt blir det genusplugg. Och just det, på dagen ska jag och Maria boka tid för att göra en vänskapstatuering! Omg omg omg. 
- På onsdag ska jag möta upp Linnea på kvällen och gå på föreläsningen Potter, pedagogy and professors: teaching and learning in the Harry Potter books. Alltså PEPPEN på det?! 
- Torsdagen inleds kanske med några föreläsningar som religionsinstutitionen på skolan anordnar och resten av dagen ska jag umgås med Anna. Hon har också börjat läsa till svenskalärare (!) och ska ha en grammatiktenta på fredag så jag ska försöka hjälpa henne så gott jag kan. Gjorde ju min grammatiktenta för några terminer sedan och blev faktiskt lite frälst och kan till och med tycka det är ganska kul = nörd. 
- På fredagen vaknar jag upp i Trelleborg hos Anna och får sedan skjuts till Malmö efter att hon har skrivit tentan och på kvällen ska jag på en konsert med Vegakören! Det är ju FN-dagen och därför anordnar de en konsert som heter Reclaim human rights, 21.00 i Sankt Johanneskyrkan för den som är intresserad. 
- Lördagen spenderas först på en bakluckeloppis med min mamma! Vi ska stå på parkeringshuset vid Södervärn och sälja massa saker är det tänkt. Kom dit mellan 10-15 vettja! På kvällen ska jag se operan Romeo och Julia med Maria. Vi har skrivit upp opera på vår bucketlist för 2014 och äntligen blir det av! 
- Och söndagen ska jag inte planera in ett endaste dugg på. Vilken vecka, va! 

Kommentarer
Postat av: maria

peppen!

2014-10-20 @ 17:17:22
URL: http://mariao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0